Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
Nyitókép: unsplash.com

Egy kiállítás képei: kritikus pillanatban van a japán autóipar – galéria

Ismét megrendezik a Japan Mobility Show-t, miközben Japán autóipara nagy kihívásokkal küzd.

Négy év után, egy jelentős marketingfordulattal tért vissza a nagyszabású rendezvény, amely idén inkább reflektál az autóipar törekvéseire, semmint magára a küszködő japán elektromosautó-gyártásra – számolt be róla a Reuters.

A csütörtöktől látogatható Japan Mobility Show a hírügynökség szerint a japán autóipar kritikus pillanatában érkezik. A világ eladási listáit vezető Toyota idén bejelentette, hogy stratégiai fordulattal az elektromos akkumulátoros járművekre koncentrál a jövőben, beleértve a fejlett technológiájú akkumulátorok forgalmazásának tervét, illetve a Tesla által forradalmasított precíziós öntési technológia bevezetését.

A Toyota irányváltása segített az őt ért kritikák elcsitításában is, miszerint nagyon lassan áll át az akkumulátoros elektromos járművek gyártására.

A japán autóipar azonban összességében ennyire sem "szerencsés", az elemzők szerint ugyanis a kisebb márkák, például a Subaru, a Mazda és a Mitsubishi Motors számára nagyobb kihívás lehet az elektromos járművek gyártása.

Közben pedig Kína "betette a lábát" Japánba: a BYD, a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártója (amely egyébként most debütál elektromos autóival Magyarországon, és állítólag egy magyarországi gyár építése is felmerült) lesz a legelső kínai gyártó, amely megjelenik modelljeivel a Japan Mobility Show-n, egyszersmind a harmadik külföldi a német Mercedes és BMW mellett.

És ellentétben sok japán céggel, amely koncepcióautókat fog bemutatni, a külföldi gyártók mind olyan elektromos járművekkel büszkélkednek majd, amelyek már gyártás alatt állnak vagy hamarosan a futószalagokra kerülnek.

Veszélyben a japán autóipar fénye

Úgy tűnik, hogy növekszik a szakadék Japán erősebb, rekordnyereséget produkáló autógyártói, mint például a Toyota és a Honda, illetve a gyengébb szereplők között – idézte a Reuters Endo Kodzsinak, az SBI Securities részvénykutatási vezetőjének elemzését.

A kisebb márkák pedig a kínai versenyt sem bírják: a magas ráfordítási költségek és a visszaeső eladások miatt a Nissan és a Mitsubishi leállítja a gyártást Kínában. (A Mitsubishi épp néhány napja jelentette be, hogy kiszáll a kínai GAC Group vállalattal alapított közös cégből, amely 2012-ben kezdte meg működését Hunan tartományban.)

Mindemellett Japán, így a japán autóipar folyamatosan küszködik a társadalmi elöregedés okozta nyomással, mivel kevesebb a fiatal, aki új gépkocsit venne. A Japán Autógyártók Szövetsége által 1993 óta vezetett nyilvántartás szerint, melybe az újonnan regisztrált személygépkocsikat jegyzik be, soha nem volt még ilyen alacsony a kérelmek száma.

A 124 milliós lakosságú ország lakóinak közel egyharmada 65 éves vagy annál idősebb

az idén május 1-jei kormányzati adatok szerint.

2022-ben 6,4 százalékos visszaesés történt az előző évhez képest, és csak 3,4 millió autót helyeztek forgalomba. Az volt sorban a harmadik év Japánban, amikor az éves eladás nem érte el a négymilliót, habár ehhez a járvány utáni chiphiány is hozzájárult, ami hátráltatta a termelést.

Ezzel szemben az ASEAN Autóipari Szövetség adatai szerint a délkelet-ázsiai piac folyamatosan bővül, a szervezet hét tagországában összesen 24 százalékkal nőttek az eladások tavaly. A japán autógyáraknak pedig immár a feltörekvő kínai elektromosautó-gyárakkal kell megküzdeniük azért, hogy megtartsák részesedésüket az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint például Thaiföld.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Most kiderül, mitől olyan boldog nemzet a magyar

Most kiderül, mitől olyan boldog nemzet a magyar

Mennyire érezzük magunkat elégedettnek és kiegyensúlyozottnak 2025-ben? A Pénzcentrum új kutatásában arra keresi a választ, hogy mely tényezők határozzák meg leginkább a hazai lakosság jóllétét és mindennapi hangulatát. De vajon mit jelent ma „jól lenni”, és hogyan mérhető mindez a neurológia, a pszichológia vagy éppen a szociológia szemszögéből? Ha van pár perced, csatlakozz a felméréshez, és segíts feltérképezni, hogyan alakult a magyarok közérzete az elmúlt évben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×