eur:
396.84
usd:
355.48
bux:
74510.83
2024. szeptember 28. szombat Vencel
Nyitókép: unsplash.com

Egy kiállítás képei: kritikus pillanatban van a japán autóipar – galéria

Ismét megrendezik a Japan Mobility Show-t, miközben Japán autóipara nagy kihívásokkal küzd.

Négy év után, egy jelentős marketingfordulattal tért vissza a nagyszabású rendezvény, amely idén inkább reflektál az autóipar törekvéseire, semmint magára a küszködő japán elektromosautó-gyártásra – számolt be róla a Reuters.

A csütörtöktől látogatható Japan Mobility Show a hírügynökség szerint a japán autóipar kritikus pillanatában érkezik. A világ eladási listáit vezető Toyota idén bejelentette, hogy stratégiai fordulattal az elektromos akkumulátoros járművekre koncentrál a jövőben, beleértve a fejlett technológiájú akkumulátorok forgalmazásának tervét, illetve a Tesla által forradalmasított precíziós öntési technológia bevezetését.

A Toyota irányváltása segített az őt ért kritikák elcsitításában is, miszerint nagyon lassan áll át az akkumulátoros elektromos járművek gyártására.

A japán autóipar azonban összességében ennyire sem "szerencsés", az elemzők szerint ugyanis a kisebb márkák, például a Subaru, a Mazda és a Mitsubishi Motors számára nagyobb kihívás lehet az elektromos járművek gyártása.

Közben pedig Kína "betette a lábát" Japánba: a BYD, a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártója (amely egyébként most debütál elektromos autóival Magyarországon, és állítólag egy magyarországi gyár építése is felmerült) lesz a legelső kínai gyártó, amely megjelenik modelljeivel a Japan Mobility Show-n, egyszersmind a harmadik külföldi a német Mercedes és BMW mellett.

És ellentétben sok japán céggel, amely koncepcióautókat fog bemutatni, a külföldi gyártók mind olyan elektromos járművekkel büszkélkednek majd, amelyek már gyártás alatt állnak vagy hamarosan a futószalagokra kerülnek.

Veszélyben a japán autóipar fénye

Úgy tűnik, hogy növekszik a szakadék Japán erősebb, rekordnyereséget produkáló autógyártói, mint például a Toyota és a Honda, illetve a gyengébb szereplők között – idézte a Reuters Endo Kodzsinak, az SBI Securities részvénykutatási vezetőjének elemzését.

A kisebb márkák pedig a kínai versenyt sem bírják: a magas ráfordítási költségek és a visszaeső eladások miatt a Nissan és a Mitsubishi leállítja a gyártást Kínában. (A Mitsubishi épp néhány napja jelentette be, hogy kiszáll a kínai GAC Group vállalattal alapított közös cégből, amely 2012-ben kezdte meg működését Hunan tartományban.)

Mindemellett Japán, így a japán autóipar folyamatosan küszködik a társadalmi elöregedés okozta nyomással, mivel kevesebb a fiatal, aki új gépkocsit venne. A Japán Autógyártók Szövetsége által 1993 óta vezetett nyilvántartás szerint, melybe az újonnan regisztrált személygépkocsikat jegyzik be, soha nem volt még ilyen alacsony a kérelmek száma.

A 124 milliós lakosságú ország lakóinak közel egyharmada 65 éves vagy annál idősebb

az idén május 1-jei kormányzati adatok szerint.

2022-ben 6,4 százalékos visszaesés történt az előző évhez képest, és csak 3,4 millió autót helyeztek forgalomba. Az volt sorban a harmadik év Japánban, amikor az éves eladás nem érte el a négymilliót, habár ehhez a járvány utáni chiphiány is hozzájárult, ami hátráltatta a termelést.

Ezzel szemben az ASEAN Autóipari Szövetség adatai szerint a délkelet-ázsiai piac folyamatosan bővül, a szervezet hét tagországában összesen 24 százalékkal nőttek az eladások tavaly. A japán autógyáraknak pedig immár a feltörekvő kínai elektromosautó-gyárakkal kell megküzdeniük azért, hogy megtartsák részesedésüket az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint például Thaiföld.

Címlapról ajánljuk

Vasárnap Ausztria választ: a Szabadságpárt visszatérhet a csúcsra

Épp hogy csak túljutott Ausztria a rendkívüli károkat okozó áradások nehezén, az ország a hét végén újabb, ezúttal politikai megméretés előtt áll. Több mint 6,3 millióan járulhatnak a szavazóurnák elé, hogy újabb öt évre új parlamentet, illetve új kormányt válasszanak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.30. hétfő, 18:00
Kövér László
az Országgyűlés elnöke
Harmadik világháborúval riogatott Trump, egyetlen döntéssel meg lehetne rengetni Oroszországot – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Harmadik világháborúval riogatott Trump, egyetlen döntéssel meg lehetne rengetni Oroszországot – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Donald Trump republikánus amerikai elnökjelölt és Volodimir Zelenszkij ukrán államfő a New York-i Trump Towerben folytattak beszélgetést. A találkozó után Trump azt írta saját közösségi platformján, a Truth Social-ön, ha nem ő győz az elnökválasztáson, jön a harmadik világháború. Az elmúlt hónapok legfontosabb kérdése, hogy az európai vezetők és az Egyesült Államok döntéshozói engedélyezik-e Kijevnek, hogy a Nyugattól kapott modern fegyverrendszereket bevessék Oroszország területe ellen. Az amerikai Institute for the Study of War (ISW) intézet írt egy elemzést, hogy miért lenne fontos egy ilyen lépést megtenniük Ukrajna szövetségeseinek. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×