eur:
398.9
usd:
368.49
bux:
90265.91
2025. március 21. péntek Benedek
Nyitókép: unsplash.com

Egy kiállítás képei: kritikus pillanatban van a japán autóipar – galéria

Ismét megrendezik a Japan Mobility Show-t, miközben Japán autóipara nagy kihívásokkal küzd.

Négy év után, egy jelentős marketingfordulattal tért vissza a nagyszabású rendezvény, amely idén inkább reflektál az autóipar törekvéseire, semmint magára a küszködő japán elektromosautó-gyártásra – számolt be róla a Reuters.

A csütörtöktől látogatható Japan Mobility Show a hírügynökség szerint a japán autóipar kritikus pillanatában érkezik. A világ eladási listáit vezető Toyota idén bejelentette, hogy stratégiai fordulattal az elektromos akkumulátoros járművekre koncentrál a jövőben, beleértve a fejlett technológiájú akkumulátorok forgalmazásának tervét, illetve a Tesla által forradalmasított precíziós öntési technológia bevezetését.

A Toyota irányváltása segített az őt ért kritikák elcsitításában is, miszerint nagyon lassan áll át az akkumulátoros elektromos járművek gyártására.

A japán autóipar azonban összességében ennyire sem "szerencsés", az elemzők szerint ugyanis a kisebb márkák, például a Subaru, a Mazda és a Mitsubishi Motors számára nagyobb kihívás lehet az elektromos járművek gyártása.

Közben pedig Kína "betette a lábát" Japánba: a BYD, a világ legnagyobb elektromosjármű-gyártója (amely egyébként most debütál elektromos autóival Magyarországon, és állítólag egy magyarországi gyár építése is felmerült) lesz a legelső kínai gyártó, amely megjelenik modelljeivel a Japan Mobility Show-n, egyszersmind a harmadik külföldi a német Mercedes és BMW mellett.

És ellentétben sok japán céggel, amely koncepcióautókat fog bemutatni, a külföldi gyártók mind olyan elektromos járművekkel büszkélkednek majd, amelyek már gyártás alatt állnak vagy hamarosan a futószalagokra kerülnek.

Veszélyben a japán autóipar fénye

Úgy tűnik, hogy növekszik a szakadék Japán erősebb, rekordnyereséget produkáló autógyártói, mint például a Toyota és a Honda, illetve a gyengébb szereplők között – idézte a Reuters Endo Kodzsinak, az SBI Securities részvénykutatási vezetőjének elemzését.

A kisebb márkák pedig a kínai versenyt sem bírják: a magas ráfordítási költségek és a visszaeső eladások miatt a Nissan és a Mitsubishi leállítja a gyártást Kínában. (A Mitsubishi épp néhány napja jelentette be, hogy kiszáll a kínai GAC Group vállalattal alapított közös cégből, amely 2012-ben kezdte meg működését Hunan tartományban.)

Mindemellett Japán, így a japán autóipar folyamatosan küszködik a társadalmi elöregedés okozta nyomással, mivel kevesebb a fiatal, aki új gépkocsit venne. A Japán Autógyártók Szövetsége által 1993 óta vezetett nyilvántartás szerint, melybe az újonnan regisztrált személygépkocsikat jegyzik be, soha nem volt még ilyen alacsony a kérelmek száma.

A 124 milliós lakosságú ország lakóinak közel egyharmada 65 éves vagy annál idősebb

az idén május 1-jei kormányzati adatok szerint.

2022-ben 6,4 százalékos visszaesés történt az előző évhez képest, és csak 3,4 millió autót helyeztek forgalomba. Az volt sorban a harmadik év Japánban, amikor az éves eladás nem érte el a négymilliót, habár ehhez a járvány utáni chiphiány is hozzájárult, ami hátráltatta a termelést.

Ezzel szemben az ASEAN Autóipari Szövetség adatai szerint a délkelet-ázsiai piac folyamatosan bővül, a szervezet hét tagországában összesen 24 százalékkal nőttek az eladások tavaly. A japán autógyáraknak pedig immár a feltörekvő kínai elektromosautó-gyárakkal kell megküzdeniük azért, hogy megtartsák részesedésüket az olyan kulcsfontosságú piacokon, mint például Thaiföld.

Címlapról ajánljuk
Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

Friedrich Merz megnyerte a nagy csatát, új világ jön Németországban

A német parlament alsóháza, a Bundestag után a felsőház, a Szövetségi Tanács is jóváhagyta azt a két rendkívüli hitelcsomagot, amely az ország gazdasági fellendítését és biztonságának erősítését hivatott szolgálni. A pénteki döntéssel immár szabaddá vált az út Friedrich Merz kereszténydemokrata kancellárjelölt számára, hogy az előzetes menetrend szerint április végén Olaf Scholztól átvegye a tisztséget.

Ukrajna EU-csatlakozása – mennyi az annyi? Részletes hazai költségkalkuláció jelent meg

Elemzést készített a Századvég arról, mennyibe kerülne Magyarországnak Ukrajna gyorsított európai uniós csatlakozása, mennyit vitt el a magyaroktól a háború, és milyen egyéb költségek merülhetnek még fel itthon Ukrajna jövőjével összefüggésben. Hortay Olivér, a Századvég energia- és klímapolitikai üzletágvezetője az InfoRádióban számolt be a részletes adatokról.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.21. péntek, 18:00
Rakonczay Gábor
extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője
Brüsszel titkos terve: így kerülne orosz gáz helyett ukrán Magyarországra

Brüsszel titkos terve: így kerülne orosz gáz helyett ukrán Magyarországra

Az Európai Unió egy új javaslatot mérlegel, amely Ukrajna nagyméretű földalatti gáztároló kapacitásának kihasználásával enyhítené a Szlovákiával fennálló gáztranzitvitát – jelentette a Politico uniós tisztviselőkre hivatkozva. A terv célja, hogy kárpótolja Pozsonyt az Ukrajna és Oroszország között januárban megszűnt tranzitmegállapodás miatt kiesett, évi akár 500 millió euróra rúgó bevételért.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 21. 15:22
×
×
×
×