Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Kisiklott motorkocsi Mezőhegyes és Belsőkamaráspuszta között, a vasúti átjárónál, ahol egy gépjármű a Mezőhegyesről Békéscsabára közlekedő személyvonat oldalának ütközött 2023. szeptember 6-án. A vonaton utazó utasok közül senki sem sérült meg.
Nyitókép: MTI/Donka Ferenc

Komoly figyelmeztetést küldött a MÁV vezérigazgatója

Minden egyes alkalommal, amikor a vasúti síneket keresztezzük, mindegy, hogy gyalogosan vagy gépjárművel, mindig legyünk körültekintőek. Ne felejtsük el, hogy amikor magunkat veszélyeztetjük, valójában egymást veszélyeztetjük - közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a közösségi oldalán megosztott videójában.

Hegyi Zsolt azt mondta: a vasút és a közút találkozása talán a közlekedési hálózat legveszélyesebb eleme, amire nem tudják elégszer felhívni a figyelmet. Hozzátette: bár 16 éve nem történt baleset a vasút hibájából vasúti átjáróban, a közös felelősség mégis azt mondatja, hogy erre a vasúttársaság is időről időre újra és újra figyelmeztessen.

"Minden vonat elején dolgozik egy mozdonyvezető kollégám, akik édesapák vagy akár édesanyák is lehetnek". A baleset mindenkinek fáj, fáj a sérülteknek, az áldozatok hozzátartozóinak, az utasoknak, és természetesen a mozdonyvezetőknek - fogalmazott a vezérigazgató, hangsúlyozva: a balesetek megelőzhetők, a felelősség közös, "tegye hozzá mindenki a maga részét".

A videóban Bartal Tamás, az Építési és Közlekedési Minisztérium közbeszerzésekért, társaságfelügyeletért és vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkára, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. igazgatóságának elnöke elmondta, hogy egy 120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedő tehervonat fékútja egy kilométer, de akár egy személyvonat is legalább 700 méteres fékúttal számol ahhoz, hogy meg tudjon állni.

Felidézte:

2023 novemberében a gödi vasúti átjáróban nagyon súlyos baleset történt, amelyben - a szabályok be nem tartása következtében és a körülmények szerencsétlen összejátszása folytán - egy idős házaspár vesztette életét.

Mindez arra emlékeztet minket, hogy a szabályokat be kell tartani, azon kívül egymásra is oda kell figyelnünk. A vasúti átjáróban és annak közelében nem szabad előzni, nem szabad tolatni, és nem szabad megfordulni sem - hívta fel a figyelmet. Úgy fogalmazott, a közlekedés egy összjáték, amiben minden résztvevőnek szerepet kell vállalnia, és be kell tartania a szabályokat, ellenkező esetben tragédia következik be.

Aki az úton közlekedik és esetleg szabálytalankodik, nemcsak a saját testi épségét és életét veszélyezteti, hanem azokét is, akik vele utaznak, vagy akik másik járműben, akár egy buszban, akár egy kocsiban, vagy a vonaton utaznak - figyelmeztetett az államtitkár.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×