Michael O'Leary vezérigazgató szerdai sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy két hónap alatt mintegy 1,1 millióan írták alá a társaság petícióját, amelyet az Európai Bizottság elnökének, Ursula von der Leyennek adnak át. Ebben azt követelik, hogy az unió végrehajtó szerve írja elő az összes uniós tagállam számára, hogy a légiforgalmi irányítók sztrájkja esetén engedjék át légterükön az átrepülő járatokat. Hasonló szabályok jelenleg Görögországban, Olaszországban és Spanyolországban vannak hatályban.
Továbbá azt is követelik, hogy 21 nappal a sztrájk előtt előzetes értesítést kapjanak a légitársasok a munkabeszüntetés tényéről és 72 órával a sztrájk előtt az abban részt vevők számáról, hogy ezzel csökkentsék a légiforgalmi fennakadásokat.
O'Leary elmondta, hogy
csak ebben az évben 57 olyan nap volt, amikor sztrájkoltak a légiforgalmi irányítók, amely tízszeres növekedés 2022-höz képest.
A cégvezető sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy a francia légiforgalmi irányítók június 6-7-i munkabeszüntetése miatt kénytelenek járatokat törölni. A francia szabályozás ugyanis a belföldi és rövid távú útvonalakra határoz meg minimális szolgáltatási szintet, míg az átrepülőket nem védik sztrájk esetén. A témában egyeztettek a francia kormány illetékeseivel, de "ők csak vállat vontak."
A Ryanair vezetője szerint az Európai Uniónak ki kellene terjesztenie a szén-dioxid-kibocsátási adót a transzfer járatokra, valamint a sokkal nagyobb környezeti terhelést jelentő hosszú távú járatokra is.