eur:
409.26
usd:
375.59
bux:
74272.32
2024. november 5. kedd Imre
2020. január 8-án készült kép a China Eastern Airlines kínai légitársaság egyik Airbus A320-as gépéről a tajvani Taojüan repülőterén. A China Eastern Airlines kínai légitársaság egyik Boeing 737-es típusú Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartó  belföldi utasszállítója lezuhant egyes források szerint 133, mások szerint 132 emberrel a fedélzetén a dél-kínai Kuanghszi tartományban 2022. március 21-én. A gép hegyoldalba csapódott be, ahol ennek nyomán tűz ütött ki, áldozatokról nem érkezett jelentés.
Nyitókép: MTI/EPA/DAVID CHANG

Lépett a China Eastern a lezuhant Boeingjének tragédiája után

Nincs jele túlélőknek a hétfőn, a dél-kínai Kuanghszi tartományban lezuhant utasszállító becsapódásának helyszínén - tudósított több kínai sajtóforrás a helyszínen dolgozó mentőcsapatok jelentéseire hivatkozva.

A járatot üzemeltető China Eastern kínai légitársaság részvétét fejezte ki az áldozatok hozzátartozói felé. A légitársaság hivatalos weboldalának színeit fekete-fehérre változtatta a szerencsétlenséget követően. A baleset áldozatainak számát ugyanakkor még nem közölték hivatalosan, a mentési munkálatok folyamatban vannak.

Az egyelőre ismeretlen okból lezuhant Boeing 737-800-as típusú utasszállító fedélzetén 132 ember tartózkodott, közülük 123 utas és 9 főből álló személyzet. Egyes hétfői beszámolók szerint a fedélzeten 133 ember tartózkodott, ám később kiderült, hogy egy, a járatra jegyet váltott utas végül nem szállt fel a gépre.

Kuanghszi, 2022. március 21.
A Hszinhua kínai hírügynökség által közreadott kép a China Eastern Airlines kínai légitársaság Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartó belföldi utasszállítójának darabjairól a lezuhanását követően a dél-kínai Kuanghszi tartományban 2022. március 21-én. A tragédiát követően folynak a mentési munkálatok, áldozatokról egyelőre nem közöltek híreket.
MTI/AP/Hszinhua
A Hszinhua kínai hírügynökség által közreadott kép a China Eastern Airlines kínai légitársaság Kunmingból Kantonba (Kuangcsou) tartó belföldi utasszállítójának darabjairól a lezuhanását követően a dél-kínai Kuanghszi tartományban 2022. március 21-én. MTI/AP/Hszinhua

A kevesebb mint kétórás útidejű járaton közlekedő gép a VariFlight repülési információkat nyújtó platform adatai szerint 8800 métert meghaladó magasságon repült, amikor a felszállás után egy órával hirtelen a repülési magasság alá ereszkedett és a sebessége is csökkent. Percekkel később kapcsolata megszűnt a földi irányítóközponttal. A kínai médiában a becsapódásról közzétett felvételen az látszik, hogy a repülőgép csaknem függőleges szögben zuhant le.

A China Eastern a balesetet követően felfüggesztette az összes Boeing 737-800-as típusú gépének közlekedését.

Az ország három legnagyobb légitársasága közé tartozó China Eastern több mint hatszáz gépből álló flottájának ezzel közel húsz százalékát vonták ki ideiglenesen a forgalomból.

A Boeing 737 MAX típusú utasszállítóinak közlekedését három éve állították le világszerte, két halálos balesetet követően. A hétfőn szerencsétlenül járt gép típusát azonban általánosan biztonságosnak tartják.

  • A hétfői balesettel a kínai polgári légiközlekedés 4227 napja tartó biztonságos repülési ideje szakadt meg.
  • Kínában utoljára 2010-ben történt halálos kimenetelű légi baleset: akkor az északkelet-kínai Hejlungcsiang tartományban zuhant le gép, 44 ember halálát okozva.
Címlapról ajánljuk
Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Elemzők az Arénában: a budapesti csúcson újra kell fogalmaznia a stratégiáját a vezető nélküli Európának

Az amerikai elnökválasztás végeredménye már az e heti budapesti EU-csúcson is éreztetheti a hatását, és meghatározza a magyar soros elnökség sikerét is – hangzott el az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Böcskei Balázs politológus, az Idea Intézet stratégiai igazgatója és Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet igazgatója volt a vendége.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×