Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
A legnagyobb japán autógyártó, a Toyota egyik hibrid személyautójának emblémája a vállalat egyik tokiói szalonjában 2015. október 21-én. A Toyota ezen a napon bejelentette, hogy világszerte 6,5 millió autót hív vissza a vezetőülés melletti elektromos ablakemelő panel működésének ellenőrzésére. A visszahívás a 2005 decembere és 2010 decembere között gyártott Yaris, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket érinti.
Nyitókép: MTI/EPA/Franck Robichon

Két vállra fektették a Toyotát, leállítja az összes gyárát Japánban

A Toyota Motor Corp. autógyártó kedden felfüggeszti a termelést mind a 14 japán gyárában az egyik beszállító számítógépes rendszerének meghibásodása miatt, amit kibertámadás okozott - közölte a cég.

Egyelőre nem világos, hogy mennyi időre áll le a termelés, a Toyota még elemzi a problémát - mondta a cég szóvivője. A beszállító a Kojima Industries, amely fém, műanyag, illetve elektronikai alkatrészeket szállít a Toyota cégnek.

A japán gyárak adják a Toyota éves termelésének körülbelül egyharmadát. Munkájuk felfüggesztése tovább nehezíti a cég helyzetét, mivel már így is komoly gondokat okoz a félvezetők globális hiánya.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×