Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Tugboats pulling vessels of London containers of refuse and garbage eastwards on the River Thames East London UK
Nyitókép: Matt Mawson/Getty Images

Zárásként még 3000 tonna szemetet küldtek vissza az Egyesült Királyságba

A konténereket hétfőn indították útnak.

Srí Lanka a héten visszaküldte az Egyesült Királyságba a jogellenesen a dél-ázsiai szigetországba szállított, 263 konténernyi, mintegy 3000 tonna szemét utolsó adagját is - jelentették be Srí Lanka-i hivatalos források.

Adzsit Véraszundra környezetvédelmi főigazgató-helyettes azt mondta, az utolsó 45 konténert hétfőn indították útnak.

Az ázsiai ország vámhivatala két évvel ezelőtt azonosította a nagy mennyiségű hulladékot, amelynek a vámnyilatkozat szerint újrahasznosítható dolgokat, a többi között matracokat, szőnyegeket és rugókat kellett volna tartalmaznia, de a bűz felkeltette a vámosok érdeklődését, akik a konténereket kinyitva rothadó, sokszor veszélyes hulladékot, például halottasházakból származó anyagokat találtak.

Colombo 1992-ben ratifikálta a veszélyes hulladékok tárolásáról és szállításáról szóló Bázeli Egyezményt.

Délkelet-Ázsia több állama szólalt fel az elmúlt években az ellen, hogy fejlett országok a térségbe szállítják hulladékukat, és kijelentették: nem kívánnak lerakóhelyet biztosítani az iparosodott országokból érkező szemétnek. A térség fő hulladékimportőre korábban Kína volt, ám Peking - környezetvédelmi okokra hivatkozva - 2018-ban bejelentette, hogy több hulladékot nem vesz át. A kínai döntés után megnőtt a hulladék exportja a térség többi országába.

(Nyitóképünk illusztráció.)

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×