Infostart.hu
eur:
386.85
usd:
329.66
bux:
109927.57
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Pixabay.com

Ellenállna az uniós autózöldítésnek a cseh miniszterelnök

A parlamenti választásokra készülő Csehország GDP-jének nagyjából tíz százalékát adja az autógyártás.

Nem értünk egyet a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásával – jelentette ki Andrej Babis. Csehország miniszterelnöke egyben ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz a cseh autóipar védelme érdekében, amely kiemelt szerepet tölt be országa gazdaságában. Babisnak nyomós oka van arra, hogy nyíltan szembeszálljon Brüsszel javaslatával, a benzines és dízel autók betiltása ellen kampányoljon: október elején parlamenti választásokat tartanak Csehországban, akciójával pedig értékes szavazatokat szerezhet – írja a portfolio.hu.

Július közepén az Európai Bizottság bemutatta a "Fit for 55" uniós klímacsomagot, amelyből az is kiderült, hogy a brüsszeli döntéshozók először jelentősen szigorítanák a járművek megengedett szén-dioxid-kibocsátását az előttünk álló évtizedben, majd be is tiltanák a benzines és dízel autók értékesítését 2035-től. Amennyiben a javaslatokat a tagállamok és az Európai Parlament is elfogadja, felgyorsulhat a tisztán elektromos autózásra történő átállás.

A lap felhívja a figyelmet arra, hogy ez hátrányosan érintené az unió nagy autógyártó országait, Németországot, Franciaországot és Csehországot is, amelyek vezetői az elmúlt időszakban egyaránt arra figyelmeztették a brüsszeli döntéshozókat, hogy a túlzott szigor hatalmas károkat okozhat. Idézik az AlixPartners várakozásait, mely szerint a világ vezető autógyártói és beszállítói durván 330 milliárd dollárt lesznek kénytelenek elkölteni az elektromos autózásra történő átállásra 2021 és 2025 között. Ez az összeg durván 40 százalékkal több, mint amennyit korábban becsültek a 2020 és 2024 közötti időszakra, azaz a vártnál gyorsabb átállás őrült pénzeket emészt majd fel az autóiparban.

Mindezt látva és végig gondolva nem meglepő, hogy Andrej Babis, Csehország miniszterelnöke most ígéretet tett arra, hogy mindent megtesz a cseh autóipar védelme érdekében.

„Nem értünk egyet a belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítésének betiltásával. Ez lehetetlen. Nem kényszeríthetjük rá azt a döntést az autóiparunkra, amelyet a környezetvédő fanatikusok kitaláltak az Európai Parlamentben” – jelentette ki Andrej Babis a Bloomberg beszámolója szerint.

Az autógyártás Csehország GDP-jének durván 10 százalékát adja és közvetlenül több mint 180 ezer embernek biztosít munkát.

A hazai autóipar melletti kiállás szavazatokat hozhat Babisnak a közelgő parlamenti választásokon.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. Úgy látja, ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Családi kisvállalkozásból a régiós élmezőnybe: nagy dobásra készül a tatabányai csavarkereskedő

Az ország második legnagyobb csavar- és kötőelem-forgalmazója, az Iron Trade Havellant Kft. – amelyet legtöbben ITH Kft.-ként ismernek – jövőre bevezeti új logisztikai fejlesztését, amelytől 35-45%-os termelékenység-növekedést vár. Ez jó alapja lehet a román és szlovák piacon való további terjeszkedésnek – ahol már rendelkezik a cég leányvállalatokkal –, de akár új piacokra való belépésnek is. A generációváltáson a közelmúltban átesett ITH operatív feladatait az alapító tulajdonos, Havellant István fia, Havellant Kristóf végzi, aki a jövő évben debütáló logisztikai fejlesztés alapjait is letette.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×