eur:
408.01
usd:
373.89
bux:
82400.87
2025. április 8. kedd Dénes
Munkások dolgoznak az orosz földgázt Ukrajna és Lengyelország megkerülésével Németországba szállító Északi Áramlat-2 gázvezeték fogadóállomásánál a németországi Lubminban 2019. március 26-án. Finnország partvidékénél 2018 szeptemberében kezdődött meg az Oroszországot Németországgal összekötő földgázvezeték tengeri szakaszának lefektetése. Az Északi Áramlat-2 egy 9,5 milliárd eurós projekt, amelynek keretében két új, összesen évi 55 milliárd köbméter szállítási kapacitású vezetékkel bővítik a Balti-tenger fenekén húzódó Északi Áramlatot, amelynek vezetéke az oroszországi Viborgból indul és a németországi Greifswald mellett fekvő Lubminnál éri el a német partot. A gázvezetékből már 600 kilométert, a teljes hossznak mintegy a felét már lefektették.
Nyitókép: MTI/EPA/Clemens Bilan

Elkészült az Északi Áramlat-2

Befejeződött az Oroszországot Németországgal a Balti-tenger alatt összekötő Északi Áramlat-2 gázvezeték építése - közölte a Gazprom orosz gázipari cég.

Alekszej Miller, a Gazprom igazgatótanácsának elnöke bejelentette, hogy az Északi Áramlat-2 gázvezeték moszkvai idő szerint reggel 8 óra 45 perckor teljesen elkészült.

A projektet irányító Nord Stream 2 AG hétfőn közölte, hogy befejeződött az Északi Áramlat-2 második vezetékének tengeri lefektetése és csak a cső dániai és németországi szakaszának összekapcsolása van hátra. A vállalat úgy tervezi, hogy a létesítményt 2021 végéig fogják üzembe helyezni.

A Bloomberg amerikai hírügynökség szerdán, meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írta, hogy a Gazprom tervei szerint az Északi Áramlat-2 első vezetékén október 1-jén, mindkettőn pedig december 1-jén indul meg a gáz szállítása. Mindemellett a gáznak az európai ellátórendszerbe való eljutása továbbra is Németországtól függ.

A Gazprom korábbi közlés szerint azzal számol, hogy az Északi Áramlat-2 még ebben az évben 5,6 milliárd köbméter gázt fog szállítani. Az Ukrajnát elkerülő, 11 milliárd dolláros beruházás a duplájára, évi 110 milliárd köbméterre növeli a már meglévő Északi Áramlat kapacitását.

Ukrajna számára a kulcskérdés, hogy Oroszország milyen útvonalon fogja szállítani a gázt. A Moszkva és Kijev között jelenleg érvényben lévő tranzitmegállapodás 2024-ben jár le. Az ukrán felet megillető tranzitdíj elérheti az évi 3 milliárd dollárt.

Címlapról ajánljuk
Csizmazia Gábor: a vámoknak politikai hatásai is lesznek, ennek költségei a Trump-adminisztrációt terhelik

Csizmazia Gábor: a vámoknak politikai hatásai is lesznek, ennek költségei a Trump-adminisztrációt terhelik

A Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének munkatársa szerint Donald Trump amerikai elnök elődje, a demokrata Joe Biden protekcionista gazdaságpolitikáját viszi tovább, de átfogó kereskedelmi megállapodások helyett konfrontatív hozzáállással.

Elemző: a kiskereskedelem húzza idén a gazdaságot, az a kérdés, mennyire

Februárban az egy hónappal korábbihoz képest 0,6 százalékkal mérséklődött a kiskereskedelmi forgalom volumene, éves alapon azonban 3,3 százalékkal nőtt a forgalom – emelte ki a Központi Statisztikai Hivatal által közzétett adatokat értékelve Regős Gábor, a Gránit Alapkezelő vezető közgazdásza.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.08. kedd, 18:00
Palkovics László
a mesterséges intelligenciáért felelős kormánybiztos
Újra megütötték a forintot

Újra megütötték a forintot

A vámháború miatt kibontakozó nemzetközi befektetői hangulat romlásával párhuzamosan gyengült hétfőn a forint. Délután azonban hirtelen fordulat következett be, napon belül az euróval szemben 4 egységnyi erősödést is mutatott a hazai fizetőeszköz, este azonban ismét megütötték, miután Trump újabb vámokkal fenyegette meg Kínát. A magyar gazdaság kilátásai is terítékre kerülnek a Portfolio következő befektetői klubján, ahol neves közgazdászok vitatják meg az aktuális világgazdasági fejleményeket, gazdaságpolitikai döntéseket, monetáris politikai irányokat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×