eur:
411.04
usd:
394.86
bux:
79246.49
2024. november 22. péntek Cecília
2014. július 14-én az angliai Farnsborough-ban készített kép az Airbus A380-as repülőgépről. Az Airbus 2019. február 14-én bejelentette, hogy az általuk gyártott és a valaha szolgálatba állt legnagyobb utasszállító repülő nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így leállítják a gyártását. A cég közölte, hogy 2021-ben fogják leszállítani az utolsó megrendelt A380-ast, méghozzá az eddigi példányok fő vásárlójának, az Emirates légitársaságnak.
Nyitókép: MTI/EPA/Andy Rain

Repülőgépeket alakíthatnak át intenzív osztályokká

A légitársaságok, a repülőterek és a döntéshozók már támogatásukat adták a tervhez - közölte a Caircraft csoport.

A csoport úgy véli, az A380s vagy az A340s és a hasonló nagy repülőgépek, amelyeket az új koronavírus miatti utazási korlátozások a földre kényszerítettek, hét-tíz nap alatt kiüríthetők és felszerelhetők intenzív ápolásra alkalmas ágyakkal és műszerekkel.

Minden repülőgépbe 100-150 ágy férne a légi jármű méretétől függően.

A terv most a brit kormány anyagi támogatására és koordinációjára vár.

Chris Tarry közgazdász, Nick Dyne ületember, Jonathan Sackier, az Oxfordi Egyetem sebészprofesszora és társaik alkotják az ötletet kidolgozó csoportot. A kanadai, a német és a malajziai kormánnyal is tárgyalnak a kezdeményezésről - mondta el a Reutersnak Dyne.

Az Egyesült Királyság széles törzsű - kétfolyosós - gépekkel rendelkező légitársaságai támogatják az elképzelést. A cégeket nem nevezték meg, de úgy tudni, köztük van a British Airways és a Virgin Atlantic, valamint egy sor repülőtér és a CAA brit légiirányító is.

A szigetországban a következő hetekben várják a járvány tetőzését, ezért tábori kórházakat építenek Londonban, Birminghamben, Manchesterben és Cardiffban, hogy az országos egészségügyi szolgálatot (NHS) kisegítsék.

A Caircraft egy hete dolgozik a terveken, amelyek szerint a repülők először oda szállnának, ahol igény lenne rájuk, csak ezután szerelnék fel őket. Ahogy a kezelést megkezdik, már nem szállnának föl.

A repülőgépek nemcsak azért alkalmasak az intenzív ellátásra, mert mobilizálhatók és sok van belőlük, hanem azért is, mert levegőjüket szűrik, egyirányú légcsererendszerük a műtőkéhez hasonló.

Dyne nem tért ki arra, hogy mennyibe kerülne egy-egy repülőgép átalakítása.

Címlapról ajánljuk

Aki fittyet hány a hóhányásra, csúnyán megjárhatja

A hirtelen jött hideg és hóesés nem csak az autósokat, a tömegközlekedőket, de a gyalogosokat is próbára teszi. Az ingatlantulajdonosoknak pedig fokozott figyelmet kell fordítaniuk a környezetükre, hiszen a havas vagy jeges járdák csúszásmentesítése az ő feladatuk, jogi felelősség terhelhetik őket, ha valaki elesik és megsérül.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×