Az Airlines for America lobbiszervezet tájékoztatása szerint az iparágnak
- 25 milliárd dollár hitelre és
- 25 milliárdos mértékű kezességvállalásra van szüksége, emellett
- tízmilliárdos nagyságrendű adókedvezményeket szeretnének elérni a kormányzatnál.
A csak áruszállítással foglalkozó cégeknek 8 milliárd dolláros mentőövet tartanak szükségesnek.
A légitársaságok arra figyelmeztettek, hogy intézkedések nélkül hónapokon belül kifogyhatnak a készpénzből. A Reuters értesülése szerint az Egyesült Államok nemzetgazdasági bizottsága és pénzügyminisztériuma már megkezdte a tárgyalásokat.
Az Egyesült Államok légitársaságai mellett a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, és most már a oneworld, a Star Alliance és Skyteam légiszövetség is kormányzati segítséget kér, mert álláspontjuk szerint május végére a világ legtöbb légitársasága csődbe megy mentőöv nélkül.
Joe DePete, az Amerikai Közforgalmú Pilóták Egyesületének (ALPA) elnöke hétfőn a munkavállalók védelmére szólított fel, mert ők is ki vannak téve a légitársaságok gazdasági helyzetének.
A United arról számolt be, hogy március első két hetében egymillióval kevesebb utasforgalmat mértek az egy évvel korábbihoz képest, és 1,5 milliárd dollárral alacsonyabb bevételre számítanak a 2019 márciusihoz viszonyítva.
Az amerikai légitársaságok arra is felhívták a figyelmet, hogy az esetleges 30 napos belföldi közlekedési korlátozás esetén 7-10 milliárd dollár áramolhat ki kártérítés miatt a cégektől.