Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: boeing.com

Újabb biztonsági problémával kell szembenéznie a Boeing amerikai repülőgépgyártónak

A 737-es sugárhajtású repülőgép korábbi változatainak átvizsgálásakor 38 repülőnél találtak potenciális kockázatot jelentő repedéseket - derül ki a cég csütörtöki tájékoztatásából.

A légitársaságoknak kötelezően át kell vizsgálniuk a Boeing 737NG típusú gépeket, amelyek az 1990-es évek óta vannak forgalomban, és világszerte 810 repülőt vizsgáltak át tüzetesen.

A gépek 5 százalékánál, 38 repülőnél találtak olyan repedéseket a szárnyakat a géptesthez rögzítő villákon, amelyek javítást igényelnek - közölte a Boeing. A vállalat arról nem számolt be, hogy mely légitársaságok üzemeltetik a problémás gépeket, de

a brazil Gol légitársaság 11 gépéről tudni lehet, hogy emiatt nem repülhetnek, míg az amerikai Southwest Airlines két repülőt nem enged felszállni ilyen okokból.

A 737NG a típus korábbi változata, amelyeket a Boeing a 737 Maxszal akart kiváltani, ám a 737 Maxokat világszerte a földre parancsolták, miután két, típushibából adódó tragédiában csaknem 350 ember vesztette életét. A 737NG-k repedéseit először olyan gépeknél fedezték fel, amelyeket utasszállítóból teherszállítóvá alakítottak át.

Korábban a veszélyes alkatrész miatt figyelmeztetett az amerikai légügyi hatóság (FAA), ha ugyanis nem veszik észre, akár a gép lezuhanását is okozhatja.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×