eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Nyitókép: pixabay

Nem kímélik a hitelminősítők a Boeingot

A Fitch Ratings hitelminősítő stabilról negatívra rontotta a Boeing amerikai repülőgépgyártó adósi besorolásának kilátását arra a bizonytalanságra hivatkozva, hogy mikor kerülhetnek ismét forgalomba a cég 737 MAX repülőgépei.

Egy másik hitelminősítő, a Moody's is jelezte, hogy ronthatja a Boeing adósi besorolását, ha a 737 MAX repülőgépek a jövő év elejéig a földön maradnak.

A Boeing mintegy 6,5 milliárd dollár extra kiadással számol a 737 MAX repülési tilalmával kapcsolatban.

Március végén a Boeing teljes adóssága 14,7 milliárd dollár volt. A Fitch számításai szerint a konszolidált adósság az idei év végére mintegy 10 milliárd dollárral, közel 24 milliárd dollárra ugrik.

A Boeing előrejelzése szerint a 737 MAX-ok legkorábban a negyedik negyedév elején, októberben állhatnak vissza forgalomba, de a pontos dátum még bizonytalan.

A MAX-okat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével.

A Boeing szerdán hozza nyilvánosságra első féléves pénzügyi jelentését.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Meglepő felmérés készült az elektromos autókról: az amerikaiak fele visszacserélné őket robbanómotorosra

Megjelent a McKinsey legfrissebb autóipari trendekre vonatkozó globális fogyasztói felmérése, amelyben több izgalmas megállapítás is található. Természetesen az anyag gerincét az elektromos autózás teszi ki, erre vonatkozik a legtöbb kérdés, és az látszik, hogy a fogyasztók egyre nagyobb hajlandóságot mutatnak az elektromos autók vásárlására, de többek között a töltéssel és a költségekkel kapcsolatos vélt vagy valós aggályok továbbra is komoly korlátot jelentenek. A felmérés ezen felül megállapítja azt is, hogy globálisan az EV-tulajok 29 százaléka akar visszaváltani belső égésű motoros autóra, míg az USA-ban ez az arány közelíti az 50 százalékot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×