Infostart.hu
eur:
388.89
usd:
331.23
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: boeing.com

Teljes áttervezés kell a Boeing 737 MAX-oknál

Nem elég "kijavítani" a repülésirányító szoftvert - derült ki az FAA tesztpilótái által felfedezett újabb hibáról készült jelentésből.

A Boeing 737 MAX-okat áprilisban parancsolta földre az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség, majd az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA), miután a típus két példánya is lezuhant: tavaly októberben a Lion Air JT610-es járata a Jáva-tengerbe zuhant, idén áprilisban pedig az Ethiopian Airlines ET302-es járatát teljesítő gép csapódott a földbe nem sokkal a felszállás után. A balesetek az eddigi elemzések szerint összefüggésbe hozhatóak a Boeing hibásan működő átesésvédelmi rendszerével.

A repülésirányító rendszerben több hibát is találtak, az airportal.hu most a The Seattle Times cikke alapján beszámolt az FAA tesztpilótái által júniusban felfedezett hiba hátteréről. A lap úgy tudja, hogy az automata repülésirányító szoftvert úgy kell átterveznie a gyártónak, hogy egyszerre mindkét repülésvezérlő számítógéptől kapjon adatokat a jelenlegi egy adatforrás helyett.

Bár ez egyszerűnek hangzik, nagy változtatást jelent, mert a 737-es felépítése évtizedek óta olyan, hogy egy járat teljesítése közben az automata rendszerek csak egy számítógépből kapnak adatokat, vagyis

radikálisan, alapjaiban kell megváltoztatniuk a repülésirányító rendszert.

Peter Lemme, a Boeing egykori mérnöke a Seattle Times-nak azt mondta, a javasolt változtatás nem csak a mikroprocesszor hibáját küszöböli ki, de az átesésgátló rendszert – amelynek hibája valószínűleg a Lion Air és az Ethiopian gépének lezuhanásának egyik oka – szintén sokkal stabilabbá és biztonságosabbá teszi.

A Boeing reményei szerint a változtatásokkal időben végeznek, és októberre a MAX-ok ismét kereskedelmi forgalomba állhatnak.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 17. 22:30
×
×
×
×