Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: boeing.com

Nagy beismerést tett a Boeing vezére

A Boeing vezérigazgatója először ismerte el, hogy a gyártó hibázott a 737 MAX tervezése során és bocsánatot kért.

Dennis Muilenburg az Egyesült Államok szenátusa előtt a Lion Air-katasztrófa egyéves évfordulóján felelt a kérdésekre, az ülésre szánt írásos tanúvallomásában vállalva a felelősséget. Amellett, hogy elismerte cége hibáját, azt írja: tudásuk legjavát adták bele a tévedések kijavításába, így a típusváltozat a visszatérésekor a legbiztonságosabb gép lesz - írja az airportal.hu.

Több mint 100 ezer teszt- és munkaórát öltek bele az MCAS javításába, 814 óra tesztrepülést hajtottak végre, a szimulátoros tesztelésekbe 41 hatóságot és 99 ügyfelük 545 pilótáját vonták be. Mostantól a rendszer mindkét állásszögjeladóból vesz adatokat, csak akkor aktiválódik (és csak egyszer), ha az adatok csupán minimálisan térnek el, és csak akkora hatást vált ki a berendezés, amelyet a pilóták képesek kézi erővel ellensúlyozni.

“Tanultunk és folyamatosan tanulunk ezekből a balesetekből. Tudjuk, hogy hibát követtünk el, és valamit rosszul csináltunk”

– olvasható Muilenburg vallomásában.

A gépet több kongresszusi képviselő is “repülő koporsónak” nevezte, volt aki azt mondta, inkább menne gyalog, semmint egy 737 MAX-szal, az egyik demokrata bizottsági tag azt vetette Muilenburg szemére, hogy hazudott a bizottságnak, amikor korábban a pilótákat hibáztatta a balesetekért. Arra a kérdésre, hogy miért nem parancsolták földre a MAX-okat a Lion Air balesete után, Muilenburg azt válaszolta, ma már máshogy döntenének.

A meghallgatásra pontosan egy évvel a Lion Air JT610-es járatának lezuhanása után kerül sor. Muilenburg vallomásában azt is leírta, hogy mind a Lion Air, mind az Ethiopian Airlines katasztrófájának áldozatainak emlékét örökké megőrzik.

Muilenburg a bizottsági meghallgatásán arra a kérdésre, hogy lemond-e, azt válaszolta, most nem ezen van a hangsúly és arra sem válaszolt, hogy a cég vezetésében felmerült-e a menesztése.

Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×