eur:
400.05
usd:
367.26
bux:
0
2025. március 19. szerda Bánk, József
Nyitókép: boeing.com

Nagy beismerést tett a Boeing vezére

A Boeing vezérigazgatója először ismerte el, hogy a gyártó hibázott a 737 MAX tervezése során és bocsánatot kért.

Dennis Muilenburg az Egyesült Államok szenátusa előtt a Lion Air-katasztrófa egyéves évfordulóján felelt a kérdésekre, az ülésre szánt írásos tanúvallomásában vállalva a felelősséget. Amellett, hogy elismerte cége hibáját, azt írja: tudásuk legjavát adták bele a tévedések kijavításába, így a típusváltozat a visszatérésekor a legbiztonságosabb gép lesz - írja az airportal.hu.

Több mint 100 ezer teszt- és munkaórát öltek bele az MCAS javításába, 814 óra tesztrepülést hajtottak végre, a szimulátoros tesztelésekbe 41 hatóságot és 99 ügyfelük 545 pilótáját vonták be. Mostantól a rendszer mindkét állásszögjeladóból vesz adatokat, csak akkor aktiválódik (és csak egyszer), ha az adatok csupán minimálisan térnek el, és csak akkora hatást vált ki a berendezés, amelyet a pilóták képesek kézi erővel ellensúlyozni.

“Tanultunk és folyamatosan tanulunk ezekből a balesetekből. Tudjuk, hogy hibát követtünk el, és valamit rosszul csináltunk”

– olvasható Muilenburg vallomásában.

A gépet több kongresszusi képviselő is “repülő koporsónak” nevezte, volt aki azt mondta, inkább menne gyalog, semmint egy 737 MAX-szal, az egyik demokrata bizottsági tag azt vetette Muilenburg szemére, hogy hazudott a bizottságnak, amikor korábban a pilótákat hibáztatta a balesetekért. Arra a kérdésre, hogy miért nem parancsolták földre a MAX-okat a Lion Air balesete után, Muilenburg azt válaszolta, ma már máshogy döntenének.

A meghallgatásra pontosan egy évvel a Lion Air JT610-es járatának lezuhanása után kerül sor. Muilenburg vallomásában azt is leírta, hogy mind a Lion Air, mind az Ethiopian Airlines katasztrófájának áldozatainak emlékét örökké megőrzik.

Muilenburg a bizottsági meghallgatásán arra a kérdésre, hogy lemond-e, azt válaszolta, most nem ezen van a hangsúly és arra sem válaszolt, hogy a cég vezetésében felmerült-e a menesztése.

Címlapról ajánljuk

Kiss J. László: a válság kezdete vagy vége a nagy német eladósodás?

Idáig Németország lényegében a Pax Americana készséges kiszolgálója volt, most viszont a saját, illetve Európa hangját próbálja megfogalmazni, nemcsak Oroszországgal, hanem az Egyesült Államokkal szemben – mondta Kiss J. László, a Budapesti Corvinus Egyetem emeritus professzora az InfoRádió Aréna című műsorában, és elmagyarázta az adósságfékszabályok módosításának szükségszerűségét és gazdasági következményeit is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.19. szerda, 18:00
Kaiser Ferenc
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×