eur:
404.46
usd:
354.76
bux:
92985.05
2025. április 28. hétfő Valéria
Nyitókép: Pxhere

Jelentős változás jöhet az autóiparban

A tervezettnél nagyobb mértékben, 40 százalékkal szorítanák le 2030-ra az új autók szén-dioxid-kibocsátását a 2021-es szinthez képest az Európai Parlament szerdai strasbourgi plenáris ülésén elfogadott határozat értelmében. Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese szerint az új szabályozás technológiaváltást, illetve új beruházásokat eredményez az autóiparban.

A határozat előírásai nehéz helyzet elé állíthatják az autógyártókat, ha nincs hosszú távú tervük a környezetkímélő technológiák alkalmazását illetően – mondta az InfoRádiónak Karner Miklós. Az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese ugyanakkor hozzátette: nagy valószínűséggel rendelkeznek ilyen stratégiával, és a csütörtökön kezdődő Párizsi Autószalonon is látszik, hogy jelentős elektromos- és hibridautó-offenzíva van világszerte.

Az autógyárakat eddig elsősorban a gyártmányflottára vonatkoztatott károsanyag-kibocsátási szint megszabásával ösztönözték kevésbé környezetszennyező járművek gyártására. A szakértő szerint részben ennek sikere, hogy egyre több elektromos és hibridautó készül. Az elvárás teljesítéséhez egy gyártónak megoldás lehet, ha a két-három belsőégésű motorral szerelt luxusautója mellett párféle elektromos járművet forgalmaz, de azzal is próbálkozhat a vállalat, hogy takarékos, tiszta üzemű, kis motorú benzines vagy dízeles gépkocsjainak kínálatát egészíti ki e-autókkal – magyarázta Karner Miklós.

A főszerkesztő-helyettes szerint

„kicsit több mint egy évtizedük van az autógyártóknak, hogy a gyártást, a szellemiségüket megváltoztassák”

– fogalmazott. Hozzátette: számíthattak a változásra, hiszen az elmúlt évtizedben folyamatosan fogalmaztak meg célokat velük szemben azért, hogy csökkentsék a környezetterhelést.

Egy német kezdeményezés szerint a régi autók átalakítását is tervezik – állami támogatás mellett –, hogy a korosabb gépjárművek károsanyag-kibocsátását is csökkentsék. Azt azonban még nem tudni, hogy a régi/szennyező autók kitiltása, valamint az üzembe helyezésüket megnehezítő szabályozások milyen hatással járnak majd.

Az új szabályozás a technológiai váltás mellett beruházásnövelést is elvár az autógyártóktól, hogy olyan gyárakat és rendszereket telepítsenek, melyek lehetővé teszik a tisztaüzemű autók gyártását – összegezte Karner Miklós, hozzátéve:

a Magyarországon épülő BMW-üzem már ebben a szellemben készül.
KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Csányi Péter az OTP jövőjéről: nem a csúcson vagyunk, hanem még hegymenetben
aréna

Csányi Péter az OTP jövőjéről: nem a csúcson vagyunk, hanem még hegymenetben

Én, mint teljes állású vezérigazgató, tudok majd úgy foglalkozni ügyekkel, ahogy az elnök eddig nem tudott – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Csányi Péter, aki május elsejétől az OTP Bank vezérigazgatója lesz, míg az elnök édesapja, Csányi Sándor marad. Az új bankvezető beszélt a vezetőváltás kihívásairól, a nemzetközi terjeszkedésről, a bankszektort érintő szabályozásokról és a digitális versenyhelyzetről is.

Akkor lesz új pápája az egyháznak, amikor ő elfogadja a döntést

A pápaválasztó konklávé május 7-én kezdődik - jelentette be Matteo Bruni szentszéki szóvivő. Már meg is kezdődött a Sixtus-kápolna előkészítése az eseményre, az épületet lezárták a látogatók elől. A konklávé menetéről Kuzmányi István, a Magyar Kurír és az Új Ember főszerkesztője beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.29. kedd, 18:00
Szomráky Béla
újságíró, Olaszország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×