Infostart.hu
eur:
388.73
usd:
331.05
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Pixabay

Nem ijednek meg a feladattól a német autószervízek

Kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének elkerülése érdekében a német autószervizek szakmai szervezete.

A ZDK alelnöke, Thomas Peckruhn szerint a korábbi hasonló programoknál szerzett tapasztalatokta hivatkozott, például amikor a dízelmotorokba koromszűrőt, vagy a nyolcvanas években a benzines autókba katalizátor szereltek. Véleménye szerint már a jövő évben megkezdődhet a dízelautók tömeges átépítése.

Ösztönzik az átépítést

A német kormánypártok a hétfő estétől kedd reggelig folytatott egyeztetésen megállapodtak abban, hogy ösztönzőkkel támogatják az idősebb dízelautók tulajdonosait járműveik átalakításában vagy új modellre cserélésében

annak érdekében, hogy elkerülhető legyen a leginkább szennyezett német nagyvárosokban az autóhasználati tilalom bevezetése.

A német autógyártók ígéretet tettek a kormánynak arra, hogy "vonzó prémiumokat vagy árkedvezményt" tartalmazó csereprogramot kínálnak az Euro 4-es és az Euro 5-ös környezetvédelmi besorolású dízelautók tulajdonosainak. A motorok utólagos átalakításához viszont még hiányzik a német autógyárak beleegyezése.

A BMW és az Opel határozottan elutasítja autói utólagos átalakítását, a Volkswagen és a Daimler viszont jelezte részvételi készségét egy átépítési programban

- mihelyt rendelkezésre áll a szükséges hatósági engedélyekkel rendelkező berendezés. A kipufogógáz-kezelésre szakosodott Baumot vállalat igazgatója, Marcus Hausse elmondta, hogy folyamatban van egy szűrőberendezés engedélyeztetési eljárása a KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) a német gépjármű-felügyeletnél. Szerinte "a kormányprogram megadhatja az átépítések megkezdéséhez szükséges utolsó lökést." Hozzátette: a Baumot sok éves tapasztalattal rendelkezik és nem lát problémát abban, hogy garanciát vállaljon berendezéseire.

Még mindig olcsóbb, mint újat venni

A Baumot igazgatója szerint a dízelmotorok átépítési költsége 1500-2000 euró körül lehet, "ami még csereprémiummal együtt is jóval vonzóbb megoldás lehet számos tulajdonos számára autója új modellre cserélésénél". Az IG Metall német gépipari szakszervezet üdvözölte a kormánykoalíció pártjainak megállapodását.

Az érdekképviselet szerint "a megoldás összességében növeli az ágazatban dolgozók munkahelyének biztonságát amellett, hogy fenntartja a nyomást az alternatív hajtásláncok bevezetésére is"

- fogalmazott Jörg Hofmann, a szakszervezet vezetője. Megjegyezte ugyanakkor, hogy fontos lenne, hogy a külföldi autógyárak is részt vegyenek a programban.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 17. 22:30
×
×
×
×