Egyrészről nem szerencsés, hogy a gyermekek figyelmét elvonja az eszköz, másrészről viszont
a digitális eszközök ma már természetes segítői a tanulásnak
– mondta az InfoRádiónak Gyarmathy Éva gyermekpszichológus. Ha a diákok tanórán az üzeneteket várják, a különböző történéseket követik, nem figyel kellőképpen a tanulásra.
Mivel azonban ezek a készülékek segítik a tanulást, kérdés, hogy az iskola biztosít-e más eszközöket, melyek helyettesítik az így kieső információforrást – hangsúlyozta a szakértő. Szerinte a problémát a gyerekekkel történő megegyezéssel és kompromisszummal kéne megoldani, nem szigorú szabályozással, akár úgy, hogy saját eszközt nem használhatnak, de az iskolában rendelkezésre állnak olyan digitális készülékek, melyek segítik és kitágítják a tanulási lehetőségeket – tette hozzá.
Némely tantárgy esetén nincs szükség mobiltelefon használatára, de egyes területeken – például egyes természettudományos kísérleti helyzetekben – szükség van rá – mondja Gyarmathy Éva, aki szerint
már nem kellene tantárgyi keretek között gondolkodni.
Ebben az esetben fontos szerepe lenne a mobileszközöknek a kapcsolattartásban, különböző helyszínekről történő együttműködésben, külső szakértők, információforrások elérésében, vagy akár robotok, illetve műszaki kísérletek távvezérlésében.