eur:
393.14
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik

ENSZ: a fejlődő világban minden ötödik gyerek mélyszegénységben él

A fejlődő világban minden ötödik gyerek mélyszegénységben él - derült ki egy, a Világbank és az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) által készített jelentésből.

 A Vessünk véget a mélyszegénységnek: gyerekek a középpontban, New Yorkban helyi idő szerint hétfőn közzétett tanulmányból kiderül, hogy 2013-ban a fejlődő világban a gyerekek 19,5 százaléka olyan háztartásban élt, ahol egy napra átlagban 1,9 amerikai dollár (520 forint) vagy annál kevesebb jutott.

A világban csaknem 385 millió gyerek él mélyszegénységben - hangsúlyozták a jelentésben.

Anthony Lake, az UNICEF igazgatója szerint a gyerekekre nemcsak az hat, hogy mélyszegénységben élnek, de a szegénység hatása is őket érinti a legsúlyosabban. Ezt az állapotot ők szenvedik meg leginkább, főképpen a legfiatalabbak, mert a megvonások miatt elmarad testük és agyuk fejlődése - magyarázta Lake.

A dokumentum szerint Afrika szubszaharai térségében a gyerekek valamivel több mint 50 százaléka él mélyszegénységben. Utána Dél-Ázsia következik, ahol a gyerekek 36 százalékának jut ilyen sanyarú sors.

Az UNICEF és a Világbank a probléma megoldására szólította fel a világ kormányait, arra, hogy a szegénységgel foglalkozó programjaikban összpontosítsanak a gyerekekre, olyan terveket helyezzenek előtérbe, amelyek a legszegényebb gyerekeket segítik.

A gyerekek mélyszegénységével kapcsolatos becslések azokon az adatokon alapszanak, amelyek a fejlődő világ lakosságának 83 százalékát képviselő 89 országra vonatkoznak.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az eredmények megszülettek: több mint 10 ezer válaszadó szerint a saját márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - írta a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×