eur:
400.38
usd:
362.85
bux:
73059.71
2024. október 3. csütörtök Helga

Magyarországot már nem kedvelik annyira a nyaralni induló németek

A németek egyik kedvenc időtöltése az utazás. Így volt ez a múlt esztendőben is, amikor a szervezett utazások száma elérte a 83 milliót.

Az utazási irodák szövetségének most közétett felmérése a németek utazási kedvének töretlenségéről tanúskodik, ugyanis tavaly kereken 83 millió szervezett utazást foglaltak le.

Ez közel 4 százalékkal lépi túl a 2006-os szintet. A külföldi nyaralások célpontjaiként változatlanul élen jár a spanyol tengerpart, ahol közel 10 millióan üdültek a múlt évben. A második helyen Olaszország szerepel, amelyet a szomszédos Ausztria követ.

Tavaly a negyedik Törökország került, amiben a rendkívül jutányos ajánlatok és a vonzó időjárás is fontos szerepet játszott.

A szervezett utazások mellett tovább emelkedett az egyéni utak száma is, ezek azonban nem annyira az utazási irodák, hanem elsősorban a légitársaságok és szállodák bevételét emelték.

Magyarország iránt a múlt évben némileg megcsappant a németek érdeklődése, ugyanis a Balaton környéke már nem gyakorol akkora vonzerőt a nyaralni vágyókra, mint korábban.

Az utazási irodák szövetsége derűlátással ítéli meg az idei kilátásokat is, és arra számítanak, hogy ebben az évben az ágazat összforgalma meghaladja majd a 30 milliárd eurót.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Egészen új rakétákkal támadta Irán Izraelt, de a fegyverek látványos kudarcot vallottak

Az InfoRádónak nyilatkozó Kis-Benedek József biztonságpolitikai szakértő elmondta, hogy a még tesztelés alatt álló rakéták 12-15 perc alatt képesek elérni Izraelt. Ennél nagyobb eredményt azonban egyelőre nem tudtak felmutatni az irániak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.03. csütörtök, 18:00
Kovács Ákos
Kossuth-díjas zeneszerző, előadóművész
Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Egymás után kongatják a vészharangot, nagy baj van az európai autógyártóknál

Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×