eur:
399.32
usd:
360.52
bux:
73635.31
2024. október 2. szerda Petra

Kína is belépett a nagysebességű vonatok gyártóinak sorába

Kínában is megkezdődött a 300 kilométer/óra végsebesség feletti vonatok gyártása, ezzel Japán, Franciaország és Németország után az ázsiai ország a negyedik világon, amely ilyen járműveket képes gyártani.

Az első tíz nagysebességű szerelvényt már a jövő év első felében leszállítják. Még a jövő augusztusi pekingi olimpia előtt üzembe akarnak állítani egy 600 utas befogadására képes szerelvényt a Peking-Tiencsin útvonalon. A menetidő a nagy sebességű járat beállításával a jelenlegi 80 percről 30 percre rövidül.

Ugyanakkor a francia Le Figaro híre szerint a francia TGV gyorsvonatok következő generációja valószínűleg már Olaszországban is közlekedik majd: az NTV olasz magán vasúttársaság Milánó, Róma és Nápoly között akarja használni a vásárolni tervezett 25 szerelvényt. Az ügylet értéke 625-875 millió euró.

Az új generációs TGV-k utazósebessége 360 kilométer óránként. Franciaország 2014-től tervezi megújítani TGV-flottáját.

Francia adatok szerint a világon az Alstom a listavezető, a világpiac 21 százalékát uralja a 270 km/h feletti sebességű vonatok gyártásában. A második a Siemens 17, a harmadik a japán Hitachi, 15 százalékkal.

Címlapról ajánljuk
Kis-Benedek József: Irán maga lépett akcióba, és ez az eszkaláció irányába mutat

Kis-Benedek József: Irán maga lépett akcióba, és ez az eszkaláció irányába mutat

Izrael nem számított az iráni csapásra, Teherán viszont nem akart nagyobb támadást indítani – értékelte az újabb közel-keleti konfliktust Kis-Benedek József. A biztonságpolitikai szakértő beszélt arról is, hogy Irán a Nyugat által eddig nem ismert rakétákkal támadott, amelyek nagyon gyorsan elérték Izrael területét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.02. szerda, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×