eur:
396.77
usd:
359.28
bux:
72075.48
2024. szeptember 9. hétfő Ádám

Alapjaiban változhat meg a buszsofőrök élete

Szerdától érvényes az új szabályozás a teherautó és buszsofőrök pihenőidejére az Európai Unióban. A változtatás ellen már korábban is tiltakoztak a sofőrök és a cégtulajdonosok.

A rendelkezések között szerepel egyebek mellett, hogy a sofőrök hetente 56 óránál nem vezethetnek többet, és 24 órán belül kilenc órányi pihenőidot kell beiktatniuk az eddigi nyolc óra helyett.

Eltörlik a többi között a turistabuszok sofőrjeire vonatkozó kivételt, amelynek értelmében ők folyamatosan 12 napig ülhettek a volán mögé.

Új szabály az is, hogy a sofőröknek hetente minimum 45 óra szabad időt kell biztosítani. A módosított szabályozás ellen március közepén nagyszabású buszos tüntetést tartottak Brüsszelben.

A buszsofőrök az új rendszert kedvezőtlennek vélik, egyebek mellett azzal érvelnek, hogy a buszos társas utak jelentős része hosszabb hat napnál, azaz a pihenőnapjaikat ezentúl külföldön kellene eltölteniük, nem pedig otthon, családjuk körében.

A buszos cégek tulajdonosai pedig azért bírálják a rendeletet, mert az jelentős pluszköltségeket és munkaszervezési gondokat ró rájuk, ami akár még több vállalat megszűnéséhez is vezethet.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra
Aréna

Nagy Márton: nem fordulatra van szükség, hanem finomhangolásra

A gazdaságpolitika előtt álló feladatokról, a békeköltségvetés lényegéről, a várható gazdasági növekedésről és a minimálbérről is beszélt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában, de kitért a jegybankelnök kritikáira és a leendő gazdasági csúcsminiszter szerepére is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.10. kedd, 18:00
Sayfo Omar
a Migrációkutató Intézet kutatásvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×