A TGV keddi tesztje új rekordot hozott: a vonat megdöntötte azt az óránkénti 515 kilométeres rekordot, amelyet még 1990-ben állított fel a gyár egy másik szerelvénye.
A tesztet a Párizs-Strasbourg pályaszakaszon hajtották végre, az eredmény alapján pedig a TGV a világ leggyorsabb, sínen haladó vonata.
Az abszolút rekordot a japán mágnesvonat, a Maglev tartja. A mágneses mező segítségével a pálya fölött lebegtetett jármű óránként 581 kilométeres sebességre volt képes.
A most csúcsot döntő TGV-t nagyobb kerekekkel szerelték fel, mint az általában használtakat. A három, kétszintes kocsiból álló szerelvényt két motorral gyorsították rekordsebességre.
A TGV gyártója, az Alstom a kísérlettel azt vizsgálta, hogyan bírja az infrastruktúra az extrém körülményeket, amelyeket laboratóriumi körülmények között képtelenség lett volna modellezni.
Az Alstom reméli, hogy a rekord megdöntése segít majd a TGV-k külföldi értékesítésében is, hiszen a piacon a francia vonatnak olyan ellenfelei vannak mint a japán Shinkansen, vagy a német Inter-City Express.
A szupergyors vonatok legnagyobb felvásárlója Kína, Dél-Korea és Tajvan.
Orbán Viktor edz és diétázik - Magyar Péter "odaszúrt"