eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor

Kommandósok szabadították ki a szlovák szekta áltak fogva tartott magyar nőt

Szlovákiában rendőrségi kommandó szabadított ki egy Floridában élő magyar állampolgárságú nőt egy szlovákiai szekta fogságából.

A 34 éves nő néhány hónappal ezelőtt levelezés útján került kapcsolatba egy gyógynövényekkel foglalkozó természetgyógyásszal, aki a szlovákiai Királyhelmec környékén él.

A nő körülbelül két hónappal ezelőtt Szlovákiába utazott, hogy személyesen is felvegye a kapcsolatot a természetgyógyásszal, akitől szakmai ismereteket akart tanulni, de azóta sem Floridában élő férjének, sem Magyarországon élő édesanyjának, sem más családtagjának nem adott magáról életjelt.

Titokban felhívta a családját

A keresés sokáig eredménytelen volt, de a nő szerdán titokban fel tudta hívni családját és elmondta, hogy a természetgyógyász egy vallási szekta vezetoje, aki más személyekkel együtt fogva tartja őt és durván bánik vele.

A nő családja a magyar rendőrségtől kért segítséget. Riskó Nagy László, a pozsonyi magyar nagykövetség konzulja megerősítette: a történet igaz, a nőt a pozsonyi magyar nagykövetség feljelentése után a szlovák rendőrség azonnal keresni kezdte, és péntek hajnalban egy kommandós osztag sikeresen kiszabadította.

A konzul hozzátette: az erőszakkal fogva tartott nőt szertartások során többször testileg is bántalmazták.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×