Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.34
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Wizz Air légitársaság Eindhovenbe tartó járata felszállás előtt a Debrecen Nemzetközi Repülőtéren 2022. október 11-én. 10 éves együttműködését ünnepli a repülőtér és a Wizz Air légitársaság.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt

Nyereséggel zárta a szezont a Wizz Air, mégis eladta 3 vadonatúj gépét

Erős teljesítménnyel zárta az áprilistól szeptemberig tartó utazási csúcsszezont a diszkont légitársaság, amely célzott stratégiai irányváltást hajt végre az üzleti kockázatok csökkentése és a nyereséges növekedési pályára állás miatt.

A Wizz Air 36,5 millió utast szállított a pénzügyi éve első felében (április-szeptember), amely 9,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakának eredményét. A bevétel, beleértve a viteldíjakból és a kiegészítő szolgáltatásokból származót is, 9 százalékkal nőtt. A működési nyereség 25,8 százalékkal 439,2 millió euróra nőtt – írta első féléves jelentésében a vállalat.

A légitársaság hálózatában az idei nyári csúcsidőszakban kevesebb zavar (késés, járattörlés) volt tapasztalható a közlés szerint, a járatteljesítési mutató 99,65 százalék, a pontosan közlekedő járatok aránya 61 százalék volt az elmúlt negyedévben, emellett jelentősen sikerült csökkenteni a személyzettel együtt más légitársaságoktól bérelt repülőgépekkel kapcsolatos költségeket is.

A Wizz Air beszámolójában kitért arra, hogy az üzleti kockázatok csökkentése és a fenntartható, nyereséges növekedés elérése céljából stratégiai irányváltást hajt végre – írja az Airportal.hu.

Ennek részeként zárták be a vegyesvállalatként működő Wizz Air Abu Dhabi légitársaságot, valamint a bécsi bázist, a kapacitást pedig a legnagyobb nyereséggel kecsegtető Kelet-Közép-Európai régió piacaira, például Pozsonyba, Kisinyovba, Podgoricába és Tuzlába csoportosítják át.

A 2030-as pénzügyi év végén 334 repülőgépet üzemeltet majd a Wizz Air, 2029-re pedig már szinte kizárólag új generációs változat lesz a flottában.

A Wizz Air ugyanakkor egyszeri, rövid távú intézkedésként három vadonatúj A321neo repülőgépétől megvált novemberben.

A gépeket eladták egy lízingcégnek, amely más légitársaságoknak adja bérbe azokat. (Az internetes adatbázisok szerint a repülőgépek a dél-amerikai Jetsmarthoz kerülnek.)

A légitársaságnak jelenleg mintegy 40 repülőgépe áll a Pratt & Whitney hajtóművek szennyezett fémporból készült alkatrészeinek hosszú javítást igénylő problémái miatt.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×