A metaverzumban és egyéb digitális platformokon egyelőre szabályozás nélküli a dohánytermékek marketingje, ezt a gyártók is észlelték. Mint a The Guardian Portfolio.hu által is szemlézett cikkéből kiderül, a dohánycégekkel "tartanak" az alkoholgyártók is.
A Dublinban rendezett Dohányzás-ellenőrzési Világkonferencián mutattak be egy erről szóló jelentést, számos példával.
A szabályozók tényként kijeneltik, hogy a gyártók messze előttük járnak.
A legfiatalabb érintett korosztály a 13 éveseké, a metaverzum aktív felhasználóinak több mint fele 13 éves vagy fiatalabb.
Az online tér megfigyelése alapján az érintett korosztály 53 százaléka naponta lát e-cigarettával kapcsolatos bejegyzéseket.
Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezménye előírja az országok számára a dohányreklámok, promóciók és szponzorálások betiltását. Tavaly az aláírók egyetértettek abban, hogy intézkedésekre van szükség a "digitális marketingcsatornákra, például a közösségi médiára való növekvő összpontosítás kezelésére, amely növeli a serdülők és fiatalok kitettségét a dohányreklámoknak".
Andrew Black, a keretegyezmény titkárságának munkatársa szerint azonban nincs egyszerű megoldás: "Az internet szabályozásának kihívása nem egyedi a dohánytermékekre. Valódi kihívást jelent a kormányok számára, hogyan biztosíthatják a társadalom megszokott védelmét egy olyan világban, ahol a határok leomlanak ezek a technológiák miatt."






