Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.56
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: Unsplash

Íme az európai újautó-piac győztese

Áprilisban már nőtt, de az év első négy hónapjában még elmaradt az egy évvel korábbi mögött a forgalomba helyezett új autók száma az EU-ban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA publikált havi jelentése alapján.

Áprilisban 925 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban, 1,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Márciusban még 0,2 százalékos volt az éves elmaradás, februárban 3,4 százalékos, januárban pedig 2,6 százalékos.

Az év első négy hónapjában 1,2 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba, mint egy évvel korábban. Az első negyedévben 1,9 százalékos volt az elmaradás.

Az akkumulátoros-elektromos autók BEV részaránya az év első négy hónapjában 15,3 százalékos, az első negyedévben 15,2 százalékos volt. 2024 első négy hónapjában 12,0 százalék volt a teljesen elektromos autók részaránya az összes forgalomba helyezésen belül.

Az idei első négy hónapban az új akkumulátoros elektromos autók értékesítése 26,4 százalékkal, 558 ezerre nőtt. Az EU négy legnagyobb piacából háromban erőteljes növekedés volt tapasztalható: Németországban 42,8 százalékos, Belgiumban 31,3 százalékos és Hollandiában 6,4 százalékos. Ezzel szemben Franciaországban 4,4 százalékkal csökkent az elektromos autók forgalomba helyezése az első négy hónapban, de áprilisában már ott is növekedés volt tapasztalható.

Hibrid-elektromos autót 1,285 milliót helyeztek forgalomba az EU-ban az idei első négy hónapban, ami éves bázison 20,8 százalékos számbeli növekedésnek, illetve 35,3 százalékos piaci részesedésnek felel meg, vagyis

a hibrid-elektromos autó a legnépszerűbb kivitel az új forgalomba helyezésekben.

A legnagyobb növekedés, 44,9 százalékos Franciaországban volt, Spanyolországban 35,8 százalékos, Olaszországban 15,0 százalékos, Németországban pedig 11,0 százalékos.

Az első négy hónapban 1,041 millió benzines autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 20,6 százalékkal kevesebbet mint egy évvel korábban, a piaci részesedés így 28,6 százalékra csökkent 35,6 százalékról. A dízel autók értékesítése éves bázison 26,4 százalékkal csökkent éves bázison, a piaci részesedés pedig 9,6 százalék lett.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×