A kincstár elektronikus szolgáltatásainak köszönhetően az otthoni számítógépen keresztül egyebek mellett lehet hozzátartozói nyugdíjat igényelni, a nyugdíj utalási módját megváltoztatni vagy címváltozást bejelenteni.
A nyugdíjjal kapcsolatos ügyeket - a kormányablaknál történt regisztráció után - már otthonról is el lehet érni a www.magyarorszag.hu oldalon. A weboldalt megnyitva a bal oldali felsorolásból a nyugdíj címet kell kiválasztani, amely alatt megjelennek az ügyintézési lehetőségek. Ezek között a nyugdíjasok számára leghasznosabb űrlapok az ellátások igénylése és az ellátások folyósítása címszavak alatt találhatók. A jelszó és az azonosító kódok beírása után lehetőség van saját nyugdíjának megtekintésére vagy igazolás előállítására is.
Az űrlapok beküldéséhez a 1818-as telefonszámon kérhető segítség.
Az elektronikus ügyintézés azért kényelmes, mert a nyugdíjszervek az elektronikus tárhelyre küldik a hivatalos iratokat, mint például a folyósított ellátások adatairól szóló januári éves értesítőt.
Ugyanakkor az elektronikus ügyintézés csak egy kedvező lehetőség, nem kötelező használni. A nyugdíjasok hagyományos módon is megkapták a januári zöld értesítőt a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságtól, az elektronikus iratokról pedig papíralapú másolat is kérhető a nyugdíjbiztosítási ügyekben.