eur:
402.93
usd:
360.36
bux:
97065.84
2025. május 18. vasárnap Alexandra, Erik
Belgrád, 2018. október 11.Vásárlók a Lidl áruházlánc egyik új üzleténél Belgrádban 2018. október 11-én. A német cég ezen a napon megnyitotta első tizenhat szerbiai diszkontáruházát. (MTI/EPA/Koca Sulejmanovic)
Nyitókép: MTI/EPA/Koca Sulejmanovic

A Lidlt keményen megbüntették

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 186 millió forintos bírságot szabott ki a Lidl áruházláncra megtévesztően hirdetett termékek miatt

Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több "teljes kiőrlésűként" hirdetett terméke esetében, ezért a hatóság 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A versenyhatóság 2024 januárjában indított versenyfelügyeleti eljárást a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-vel szemben, mert azt gyanította, hogy a cég négy, "teljes kiőrlésű" jelzővel forgalmazott termékével (teljes kiőrlésű nosztalgia kifli, PurPur teljes kiőrlésű stangli, teljes kiőrlésű pogácsa magvakkal és teljes kiőrlésű búzaliszt felhasználásával készült kakaós csiga édesítőszerekkel) megtéveszti a fogyasztókat, mivel azok a finomlisztnél kisebb arányban tartalmaznak teljes kiőrlésű lisztet.

A GVH gyanúja beigazolódott: a Lidl megtévesztette a fogyasztókat,

a termékek elnevezésével megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytatott a termékek összetételével kapcsolatban. Valójában az érintett termékekben a lisztnek csak mintegy 30-33 százaléka volt teljes kiőrlésű, a többi az elnevezéssel ellentétben olcsóbb és egészségügyi szempontból kevésbé előnyös finomlisztből készült.

Felhívták a figyelmet: hogyha egy vállalkozás "teljes kiőrlésű" jelzővel illet egy pékárut, akkor a termék alapanyagának legalább 50 százalékban teljes kiőrlésű lisztnek kell lennie. A nemzeti versenyhatóság súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat huzamosabb ideig, évekig tartott és tart jelenleg is, így széles fogyasztói kört ért el, továbbá a kereskedelmi kommunikációval érintett fogyasztói kör részben sérülékeny, például cukorbetegek és inzulinrezisztens fogyasztók.

Az ügy okán a GVH arra hívja fel a figyelmet, hogy a vállalkozásoknak a kereskedelmi kommunikációjuk kialakítása során figyelmemmel kell lenniük arra, hogy a fogyasztók miként fogják értelmezni üzenetüket, és nem várhatják el a fogyasztóktól, hogy az állítások valóságtartalmának utánajárjanak. A nemzeti versenyhatóság kiemelt figyelemmel kezeli azon állításokat, melyek bizonyos termékek egészségre gyakorolt hatásaira utalnak, hisz egyes fogyasztói csoportok - például a speciális étrenddel élők - különösen kitettek ezeknek az állításoknak - közölték.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.19. hétfő, 18:00
Szakáli István Loránd
az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány stratégiai igazgatója
Nicușor Dan nyerte a romániai elnökválasztást, már holnap kormányalakításról tárgyalna – Híreink percről percre

Nicușor Dan nyerte a romániai elnökválasztást, már holnap kormányalakításról tárgyalna – Híreink percről percre

Nicușor Dan független jelölt, az RMDSZ által is támogatott progresszív bukaresti főpolgármester nyerte az elnökválasztást a majdnem végleges eredmények szerint. Dan több mint 54 százalékot szerzett, míg ellenfele, a magyarellenes AUR párt vezére, George Simion közel 46 százalékot. A részvétel nagyon magas, több mint 64 százalékos volt: ilyen magas részvételre 1996 óta nem volt példa Romániában. A magyarlakta megyékben kimagasló mértékben nyert a progresszív jelölt, a székelyföldi Hargita megyében több mint 90 százalékos eredménnyel. Bár a diaszpórában Simion győzhetett, előnye nem volt olyan magas, hogy a belföldi eredményeken fordítani tudott volna.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×