Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Twitter

Brutálisan visszaesett az olasz autóipar – adatok

A Stellantis 1956 óta nem gyártott ilyen kevés autót. A szakszervezeti jelentések szerint a vállalat olaszországi termelése több mint egyharmadával csökkent az előző évhez képest.

A FIM-CISL szakszervezet pénteken nyilvánosságra hozott adatai szerint a Stellantis olaszországi járműgyártása 2024-ben drasztikusan, 37 százalékkal esett vissza - írja a Portfolio.

A vállalat mindössze 475 090 járművet gyártott az országban, szemben a 2023-as 751 384 darabbal. A visszaesés különösen súlyosan érintette a személygépkocsi-gyártást. Ezen a területen a termelés 46 százalékkal, 1956 óta nem látott szintre esett vissza.

Ez a tendencia komoly aggodalomra ad okot az iparág jövőjét illetően.

A haszongépjárművek szegmens valamivel jobban teljesített, de itt is jelentős, 17 százalékos csökkenést regisztráltak.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×