Újabb egy évre, 2025 december 31-ig felfüggesztené a kormány a reklámadó fizetési kötelezettséget – derül ki Varga Mihály pénzügyminiszter által beterjesztett adótörvénycsomagból.
A reklámadóról szóló törvény szerint az adóalap a médiacégek adóköteles tevékenységből származó éves nettó árbevétele, amely után 7,5 százalék az extrasarc - írja a 24.hu.
Magyarország 2014-ben fogadta el a reklámadótörvényt, amelynek értelmében a vállalatokat reklámbevételüktől függő mértékű adó megfizetésére kötelezték. Később Lengyelország is a magyar reklámadóhoz hasonló, a vállalkozásokra vonatkozóan olyan közvetlen adót vetett ki, amelyet nem a nyereség, hanem az árbevétel után számítanak ki.
Az Európai Bizottság mindkét adót a közös piaccal összeegyeztethetetlennek nyilvánította, azt állítva, hogy azok az alacsonyan adóztatott kisebb vállalkozások számára megengedhetetlen előnyt biztosítsanak, és ezáltal állami támogatásnak minősülnek.
Lengyelország és Magyarország a bizottsági határozatokat megtámadta az Európai Unió Törvényszéke előtt, ami megállapította, hogy a magyar reklámadó nem sérti az uniós jogot. Ezután 2017-ben vezették vissza a fenti formájában a reklámadót, ám a kulcsot azóta is évről évre nulla százalékon tartják.