A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalokhoz számtalan panasz érkezett az online rendelt termékekkel kapcsolatos szállítási problémákról – olvasható a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében.
Miközben egyes csomagokat hetek óta nem szállítanak ki a vásárlók részére, az ügyfélszolgálatok gyakran elérhetetlenek, vagy a panaszokat nem megfelelően kezelik, így fogyasztók széles köre szenved súlyos károkat. A Nemzetgazdasági Minisztérium ezért felhívta a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóságot a webáruházakkal és a futárcégekkel kapcsolatos tájékoztatási és ügyfélszolgálati kötelezettségek fokozott ellenőrzésére.
A tárca közlése szerint az online fogyasztóvédelem Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikájának egyik legfontosabb eleme, ezért a fogyasztóvédelmi hatóság egész évben kiemelten vizsgálja a webáruházakat azok honlapjainak ellenőrzésével és próbavásárlásokkal.
Az év első felében közel háromszáz vizsgálat történt, amelynél jelentős, 78 százalékos kifogásolási arány merült fel, elsősorban tájékoztatási kötelezettség megsértéséből adódóan.
A vizsgálat keretében eddig közel 70 millió forint összegben szabtak ki fogyasztóvédelmi bírságot.
A Nemzetgazdasági Minisztérium és a szakmai irányítása alatt álló fogyasztóvédelmi hatóság mindent megtesz azért, hogy a magyar családokat ne érhesse anyagi kár az online rendeléseik során.