A német kormánykoalíció újra adókedvezményeket vezetne be az elektromos autók vásárlására. A Reuters szerint a javaslat alapján legfeljebb 40 százalékos adókedvezmény járna az új elektromos autók vásárlására a cégeknek 95 ezer eurós értékhatárig.
Az adókedvezményt visszamenőlegesen, július 1. utáni vásárlásokra lehetne érvényesíteni, és 2024 és 2028 között 465 millió euróba kerülne a költségvetésnek – ismerteti a G7, hozzátéve, hogy a német kormány célja az intézkedéssel a járműállomány dekarbonizációjának elősegítése, és hogy mentőövet dobjon a szenvedő német járműiparnak. (A Volkswagen a hét elején jelentette be, hogy két németországi üzeme leállítását mérlegeli.)
A gazdasági lap felidézi, hogy a német kormány tavaly váratlanul kivezette az elektromos autókra vonatkozó állami támogatásokat, részben ennek hatására pedig összeomlott az új villanyautók piaca. Augusztusban csaknem 70 százalékos volt a visszaesés.
Az új megrendelések hiányától szenved leginkább a német autóipar, ezért is esett a német ifo gazdaságkutató intézet üzleti klímamutatója mínusz 24,7 pontra augusztusban a júliusi mínusz 18,5 ponthoz képest.
A tisztán elektromos modellek piaci részesedése január és július között 12,5 százalék volt, kisebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban (13 százalék) az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján.
A német járműipar mélyrepülése a magyar ipari teljesítményen is meglátszik – teszik hozzá. Nagy Márton gazdasági miniszter idén többször is beszélt róla, hogy összeurópai e-autós vásárlási ösztönző támogatás bevezetésére lenne szükség. E-autókban a német piac körülbelül az uniós piac harmadát adja, ezért is nagy ennek az intézkedésnek a jelentősége.
Az európai gyártóknak szigorú uniós kibocsátási céloknak kell megfelelniük, ezt pedig leginkább az elektromos modellek eladásával tudják teljesíteni. A Portfolio cikke szerint a legnagyobb bajban emiatt a Renault és a Volkswagen van, tehát nekik jöhet a legjobban a német intézkedés.