A Meta saját felületén tette közzé a második negyedéves eredményeket, melyeket a Portfolio is közölt.
A vállalat a következőkről számolt be:
- A naponta aktív felhasználók száma a Meta alkalmazáscsaládjában 3,27 milliárd volt, ami 7 százalékos növekedést jelent.
- 10 százalékkal nőttek a reklámkattintások, és szintén 10 százalékkal nőtt az egy kattintásra jutó átlagár.
- A negyedévet 39 milliárd dolláros bevétellel zárta a vállalat, ami 22 százalékos növekedés, és duplája a konkurens Alphabet növekedési dinamikájának azonos negyedévben.
- A vállalatvezér Mark Zuckerberg és a pénzügyi igazgató Susan Li elmondták, hogy a mesterséges intelligencia segítette a vállalatot a versenytársaknál nagyobb mértékű növekedésben a digitális hirdetések piacán, hozzátéve, hogy a technológiában további potenciál is lenne.
- A működési költségek mindössze 7 százalékkal növekedtek, ennek köszönhetően a működési eredmény jelentősen, 58 százalékkal nőtt 14,8 milliárd dollárra.
- A működési eredményszint egy év alatt 38 százalékra javult 29 százalékról.
- A nettó eredmény 13,5 milliárd dollár lett, az egy részvényre jutó eredmény pedig 5,16 dollár, ez 73 százalékos növekedésnek felel meg, és jócskán felülmúlja az elemző konszenzust.
- A negyedév végén a vállalat készpénzállománya 58 milliárd dollár volt, több mint 10 milliárd dollárnyi szabad cash flow-t termelt.
- A Meta dolgozói létszáma érdemben nem változott, mindössze 1 százalékkal csökkent.
- A techcég a lezárt negyedévben 6,32 milliárd dollárért vásárolt vissza részvényeket, és 1,27 milliárd dollár osztalékot fizetett ki.
- A harmadik negyedévre vonatkozóan a menedzsment 38,5 és 41 milliárd dollár közötti bevételt vár.
Mint írják, a befektetők jól fogadták a friss eredményeket, a Meta részvényei 7 százalékos pluszban állnak a nyitás előtti kereskedésben. A vállalat részvényei idén már 37 százalékkal emelkedtek.