Infostart.hu
eur:
400.69
usd:
345.43
bux:
99787.2
2025. július 15. kedd Henrik, Roland
Összetört trolibusz az M3-as utópálya kivezető szakaszán, a Budapest XIV. kerületében lévő Kacsóh Pongrác úti felüljáró közelében 2022. április 5-én. A troli átszakított egy zajvédő falat. A busz fülkéjéből a tűzoltók szabadítottak ki egy embert.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Hihetetlen baleseti statisztika: tarolnak a trolibuszok

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) közzétette a tavalyi kárgyakoriságot, amely szerint 2023-ban csökkent a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások körében bejelentett káresemények száma.

2011-ben az összes járműkategóriában a teljes autóparkra számítva az állomány 5 százalékánál fordult elő káresemény (4,98 százalék), ez az adat tavalyra 2,18 százalékra csökkent. A járműállomány ugyanebben az időszakban 4 millióról több, mint 6 millióra nőtt – írja a kreszvaltozas.hu.

A több mint 4,3 millió személyautónál átlagosan 2,4 százalékos kárgyakoriságot mértek, ami azt jelenti, hogy 103,6 ezer esetben hibáztak az autósok. Ennél rosszabb az arány a nagy teljesítményű személyautóknál. A 180 KW (240 lóerő) fölötti teljesítményű személyautók 2,54 százaléka volt részese olyan balesetnek, ahol a sofőr hibázott. Ez pontosan 2377 balesetet jelentett.

Egy átlagos személyautós kgfb-s kár 2023-ban 839 000 forint volt, de a 180 kW teljesítményűnél erősebb autóknál átlagban több mint egymillió forintot fizettek ki a biztosítók kártérítésként.A kárgyakorisági mutatók nem dicsőséges toplistáját a trolibuszok vezetik. A 237 troli közül 75 volt részese káreseménynek. Ez 31,65 százalékot jelent, vagyis minden harmadik troli után kellett fizetnie a biztosítónak, mert a sofőr hibázott.

A nyergesvontatóknál a kárgyakoriság megközelítette a 14 százalékot, míg a károkozói toplista harmadik helyén a 80 férőhelyesnél nagyobb buszok állnak. Ezek elsősorban a városi forgalomban járó csuklós buszokat fedik. Ebben a kategóriában minden nyolcadiknak volt tavaly kgfb-s káreseménye, ami 12 százalékos arányt jelent. A motorosok sokkal ritkábban okoznak másnak kárt, mint az autósok. A több mint 277 ezer motoros közül 875 okozott balesetet, ami 0,38 százalékos kárgyakoriságot jelent.

A statisztika külön foglalkozik a használati mód szerinti károkozásokkal is. Itt magasan a taxik vezetik a listát 8,9 százalékos aránnyal, őket követik a bérautók, amelyeknek a 4,2 százaléka volt károkozó, majd következnek a hazai és nemzetközi árufuvarozók 3,9 százalékos aránnyal. Szintén külön adatsor foglalkozik a használati módban a flottás gépjárművekkel. Itt is magasan a taxik vezetik a toplistát. A flottás taxik 18,2 százaléka volt baleset okozója, bérautók káraránya 8,3 százalék.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Az európai termékekre már lecsapott egy láthatatlan vám az amerikai piacon

Az európai termékekre már lecsapott egy láthatatlan vám az amerikai piacon

Az európai vállalatok pénzügyi osztályain jelenleg izzik a levegő. Elemzők, pénzügyi szakértők, cégvezetők napok óta számológéppel a kezükben dolgoznak túlórában, hogy kiderítsék: mit jelenthet számukra Donald Trump bejelentése a 30 százalékos vámokról. Pedig van egy másik veszélyforrás is, ami alattomosabb, mégis ugyanolyan pusztító: január óta az euró 13 százalékkal drágult a dollárral szemben. Ez pedig azt jelenti, hogy az európai áruk most pontosan ennyivel drágábban kerülnek az amerikai boltok polcaira — még vámok nélkül is.

Németország üdvözli Donald Trump döntését, és két Patriot-rendszert vásárol Ukrajnának

Friedrich Merz kancellár és Boris Pistorius védelmi miniszter egyaránt üdvözölte az amerikai elnök bejelentését arról, hogy a NATO keretében fegyvereket bocsát az orosz agresszió sújtotta Ukrajna rendelkezésére. A védelmi tárca vezetője közölte, hogy országa Donald Trump kérésének eleget téve két Patriot-rakétarendszert kíván vásárolni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.16. szerda, 18:00
Latorcai Csaba
a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×