Infostart.hu
eur:
384.52
usd:
327.81
bux:
109787.98
2025. december 12. péntek Gabriella
Close up of seatbelt with damaged webbing in door frame of crashed car.  Broken auto glass on rain soaked roadway and inside car.
Nyitókép: SoCalShooter/Getty Images

Kiderült, melyik autók okoznak legtöbbször balesetet – itt a teljes márkalista

Egy friss kutatás szerint az erős autók gyakrabban részesei baleseteknek.

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a platformján lekért használtautó-előzményjelentések adatai alapján végzett egy kutatást azzal a céllal, hogy kiderítse, van-e kapcsolat a járművek átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.

A kutatás 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta. Minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek:

  • a 100 kW alatti teljesítményű Audi gépjárművek 46,4 százalékánál fordult elő kárfeljegyzés, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6 százalék).
  • a Volkswageneknél a 100 kW alatti teljesítményű modellek 42,6 százaléka sérült, míg a 300-400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9 százalék.
  • a legfeljebb 100 kW teljesítményű motorral felszerelt Ford gépjárművek 45 százaléka sérült, míg a 400 kW feletti motorral rendelkező autók 55 százalékában keletkezett kár.
  • a legkisebb teljesítményű motorral rendelkező Renault autók közül háromból egy szenvedett kisebb-nagyobb balesetet (36,3 százalék). A 200–300 kW-os motorral ellátott autóknál jóval magasabb, 39,7 százalék volt a balesetek aránya.
  • a Skodáknál a kárgyakoriság csak igen kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3 százaléknak volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8 százaléka pedig 200–300 kW-os motorral futott. A Skoda azonban nem gyárt 400 kW-nál nagyobb motorral felszerelt modelleket, amelyek magasabb sérülési arányt eredményezhetnének.
  • a Toyota esetében a gyengébb motorral felszerelt modellek 36 százaléka sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5 százalékával.
  • A kutatásban elemzett összes járműmárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3 százaléka szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória járműinek 68,6 százalékos baleseti arányával.

„Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot. Nem találtunk egyetlen olyan márkát sem, ahol a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet” – számol be a kutatás eredményeiről Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Címlapról ajánljuk
Vallomást tett az államcsínyre készülő birodalmi polgárok vezetője

Vallomást tett az államcsínyre készülő birodalmi polgárok vezetője

Az elmúlt évek egyik németországi szenzációja volt, hogy fény derült az államcsínyre készülő Reichsbürger-csoport, az úgynevezett birodalmi polgárok tevékenységére. Fegyveres kiképzés, halállisták, felszabadítási tervek – vezetőjük, egyben a fő vádlott állt most bíróság elé.

Börtön jár Szlovákiában a Beneš-dekrétumok megkérdőjelezéséért

A szlovák parlament csütörtök este gyorsított eljárásban elfogadta a Büntető Törvénykönyv módosítását, amely hat hónapig terjedő letöltendő börtönnel sújtaná azokat, akik „megkérdőjelezik a második világháború utáni viszonyok rendezését”. A kormánykoalíció szerint ez a Beneš-dekrétumokra is vonatkozik, vagyis büntethető lenne, ha valaki kétségbe vonja a magyarok és németek kollektív bűnösségét kimondó dokumentumokat.
VIDEÓ
Sorra kapja a pofonokat a forint

Sorra kapja a pofonokat a forint

Mozgalmas napokon vagyunk túl a forint árfolyamát tekintve: a múlt hét végén a Fitch Ratings hitelminősítő kilátásrontása, tegnap pedig két magyar-specifikus hír indított jelentős gyengülési hullámot. A tegnapi két esemény az árrésstop intézkedések ellen indított uniós kötelezettségszegési eljárás, valamint a magyar elnöki rendszer átalakításáról a Bloombergen megjelent exkluzív anyag voltak. A tegnapi mozgásokat ma reggelre ledolgozta a hazai deviza, de a délelőtti órákban ismét jelentős forintgyengülés vette kezdetét. Az euró jegyzése egészen 384,2-ig, a dolláré 327,6-ig kúszott fel, mely szintről azóta sem tud tartósan elmozdulni.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×