eur:
413.94
usd:
396.46
bux:
0
2024. december 23. hétfő Viktória
Close up of seatbelt with damaged webbing in door frame of crashed car.  Broken auto glass on rain soaked roadway and inside car.
Nyitókép: SoCalShooter/Getty Images

Kiderült, melyik autók okoznak legtöbbször balesetet – itt a teljes márkalista

Egy friss kutatás szerint az erős autók gyakrabban részesei baleseteknek.

A kezdő vezetőknek általában azt tanácsolják, hogy amíg kellő tapasztalatot nem szereznek az utakon, lehetőleg olcsó és viszonylag kis teljesítményű motorral felszerelt autót vezessenek – így nagyobb eséllyel kerülhetik el a baleseteket. A carVertical autóipari adatszolgáltató cég a platformján lekért használtautó-előzményjelentések adatai alapján végzett egy kutatást azzal a céllal, hogy kiderítse, van-e kapcsolat a járművek átlagos motorteljesítménye és a balesetek aránya között.

A kutatás 43 autómárka járműtörténeti jelentéseit vizsgálta. Minden esetben beigazolódott, hogy az erősebb motorral felszerelt autók gyakrabban részesei balesetnek:

  • a 100 kW alatti teljesítményű Audi gépjárművek 46,4 százalékánál fordult elő kárfeljegyzés, míg a 400 kW fölötti modelleknél a károk aránya lényegesen magasabb (55,6 százalék).
  • a Volkswageneknél a 100 kW alatti teljesítményű modellek 42,6 százaléka sérült, míg a 300-400 kW-os motoroknál ez az arány 48,9 százalék.
  • a legfeljebb 100 kW teljesítményű motorral felszerelt Ford gépjárművek 45 százaléka sérült, míg a 400 kW feletti motorral rendelkező autók 55 százalékában keletkezett kár.
  • a legkisebb teljesítményű motorral rendelkező Renault autók közül háromból egy szenvedett kisebb-nagyobb balesetet (36,3 százalék). A 200–300 kW-os motorral ellátott autóknál jóval magasabb, 39,7 százalék volt a balesetek aránya.
  • a Skodáknál a kárgyakoriság csak igen kis mértékben tér el a kisebb és az erősebb autók között: a sérült modellek 51,3 százaléknak volt 100 kW alatti a motorteljesítménye, 54,8 százaléka pedig 200–300 kW-os motorral futott. A Skoda azonban nem gyárt 400 kW-nál nagyobb motorral felszerelt modelleket, amelyek magasabb sérülési arányt eredményezhetnének.
  • a Toyota esetében a gyengébb motorral felszerelt modellek 36 százaléka sérült meg, szemben a 200–300 kW teljesítményű autók 39,5 százalékával.
  • A kutatásban elemzett összes járműmárka közül magasan kiemelkedett a BMW: a 100 kW alatti autók 60,3 százaléka szenvedett kárt, szemben a 400 kW fölötti kategória járműinek 68,6 százalékos baleseti arányával.

„Bár minden járműnek egyformán be kell tartania a közlekedési szabályokat, úgy tűnik, hogy az erősebb autók sofőrjei hajlamosabbak figyelmen kívül hagyni a sebességkorlátozásokat, és gyakrabban vállalnak nagyobb kockázatot. Nem találtunk egyetlen olyan márkát sem, ahol a kisebb teljesítményű járművek szenvedtek volna több balesetet” – számol be a kutatás eredményeiről Matas Buzelis autóipari szakértő, a carVertical kommunikációs vezetője.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×