Az áprilisban eladott 913 995 személyautó 13,7 százalékkal több a tavalyinál, miután márciusban 5,2 százalékos csökkenést jegyeztek föl. Márciusban csökkent idén először az eladott autók száma, amiben szerepe volt a húsvéti munkaszüneti napoknak is. Az idei áprilisi növekedéshez pedig hozzájárult, hogy két értékesítési nappal több volt tavaly áprilishoz képest, amikor erre a hónapra esett a húsvéti ünnep.
Az EU valamennyi vezető piacán nőttek az eladások idén áprilisban: Spanyolországban 23,1 százalékkal, Németországban 19,8 százalékkal, Franciaországban 10,9 százalékkal, Olaszországban pedig 7,7 százalékkal.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése egy év alatt 11,8 százalékról 11,9 százalékra nőtt idén áprilisban, a hibrid-elektromos autóké (HEV) viszont 29,1 százalékról 24,9 százalékra csökkent. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése 7,5 százalékról 6,8 százalékra mérséklődött. A benzines autók piaci részesedése 38,1 százalékról 36 százalékra csökkent, a dízelmotorosoké 14,7 százalékról 12,9 százalékra zsugorodott.
A benzines és dízelmotoros járművek együttes részesedése a piac kevesebb mint felére, 48,9 százalékra esett vissza a tavaly áprilisi 52,8 százalékról.
Az idei első négy hónapban mintegy 3,7 millió új autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 6,6 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az eladások Németországban és Spanyolországban egyaránt 7,8 százalékkal, Franciaországban 7 százalékkal, Olaszországban pedig 6,1 százalékkal nőttek.
Tavaly az Európai Unió autópiaca erőteljes, 13,9 százalékos bővüléssel zárt 2022-höz képest, 10,5 millió új autót értékesítettek. Kétszámjegyű növekedést regisztráltak a legtöbb országban, köztük a három legnagyobb piacon: Olaszországban (+18,9 százalékkal), Spanyolországban (+16,7 százalékkal) és Franciaországban (+16,1 százalékkal). Németországban tavaly szerényebben, 7,3 százalékkal nőtt az új autók értékesítése.
A kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedés tavaly 14,6 százalékra emelkedett az előző évi 12,1 százalékról, megelőzve ezzel a dízelét, amelynek részesedése 16,4 százalékról 13,6 százalékra zsugorodott. A benzines autók 35,3 százalékos piaci részesedéssel megőrizték vezető helyüket, de csökkent a 2022. évi 36,4 százalékról. Tavaly a második legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 25,8 százalékos piaci részesedéssel, ami nagyobb az egy évvel korábbi 22,7 százaléknál. A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése ugyanakkor 9,4 százalékról 7,7 százalékra csökkent.