eur:
402.54
usd:
359.37
bux:
95696.59
2025. május 16. péntek Botond, Mózes
Nyitókép: Unsplash

Nagyon nem éri meg a Fordnak az elektromosautó-biznisz

A gyártó minden egyes eladott elektromos autóján milliókat bukik, amit kénytelen a többi ágazatával pótolni, ez viszont megeszi a hasznot.

A Ford első negyedéve egészen jól alakult, újabb 1,3 milliárd dolláros, átszámítva 456 milliárd forintos nettó árbevételt termeltek ki, azonban a vállalat egyik ágazata egyelőre súlyos veszteségeket termel, amit a többi ágazatával kell kompenzálnia. Viszont egyelőre elengedhetetlen a veszteséget termelő ágazat, hiszen az elektromos autókról van szó, és ha nincs jelen a kategóriában, el is esik bizonyos piacoktól - írja a Bloomberg nyomán a TotalCar.

Ráadásul nem is kicsiny, elhanyagolható veszteségről van szó, a Ford annyit bukott az elektromos autóknak szánt ágazatán, amennyi a vállalat nettó árbevétele volt. A Bloomberg kiszámította, hogy

a Ford minden egyes eladott elektromos autóján nagyjából átlagosan 100 000 dollárt, átszámítva 35,8 millió forintot bukik.

Az eladási számokat tekintve a Ford az F-150 Lightningból, E-Transitból és Mustang Mach-E-ből összesen 20 223 darabot adott el. Ezek közül utóbbi autó volt a legsikeresebb, hiszen abból 9 589 talált gazdára 2024 első negyedévében. Ezzel ellentétben a márka legnépszerűbb modelljéből, az F-150-ből azonos időszakban 152 934 darab kelt el.

Ennek fényében nem meglepő, hogy a Ford villanyautós veszteségeit a Ford Pro, azaz a kereskedelmi célú járműveket gyártó ágazata kompenzálta. E mellé még érdemes hozzávenni a Ford Blue részleget, amely a belsőégésű motoros és hibrid személyautókkal foglalkozik, ott 900 millió dolláros, átszámítva 322,1 milliárd forintos nyereséget termelt a vállalat - írja a lap.

Több tényező is hozzájárul ahhoz, hogy az ágazat veszteségesen működik, de főként az a gond, hogy jelentősen csökkent az elektromos autók iránti piaci kereslet. Emiatt a Ford nemrég lassította a gyártást és több beszállítóval is egyeztetett a megrendelések csökkentéséről. Ezen felül próbálnak optimalizálni, hogy minimalizálják a Model E veszteségeit, amíg az el nem kezd bevételt termelni.

Címlapról ajánljuk
A szomszédban már azt tudakolják, megvédenék-e fegyverrel a hazájukat

A szomszédban már azt tudakolják, megvédenék-e fegyverrel a hazájukat

A NATO-tagság támogatottsága továbbra is magas Csehországban és Szlovákiában, ugyanakkor komoly különbségek mutatkoznak abban, mennyire bíznak az emberek saját országuk védelmi képességeiben. Erről tanúskodik két friss közvélemény-kutatás: az egyik a szlovákiai Globsec, a másik pedig a cseh CVVM felmérése. Ha hazájukat idegen állam támadná meg, a szlovákoknak csupán 49 százaléka lenne hajlandó megvédeni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.05.16. péntek, 18:00
Balogh Tamás
a Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Hajózástörténeti Egyesületének elnöke
Érdekesen takarítanak meg a magyarok: olyat műveltek, mint Európában senki

Érdekesen takarítanak meg a magyarok: olyat műveltek, mint Európában senki

Számottevően többet takarítanak meg a jövedelmükből a magyar háztartások, mint amennyi az eurózóna háztartásaira jellemző arány. A magyar megtakarítási kedv 2011 előtt alulmúlta a nyugat-európaiakét, később felzárkózott, 2018 óta pedig lényegesen magasabb pályán halad – eltekintve a Covid kitörése körüli rövid időszaktól. A hazai megtakarítási szerkezet is több ponton eltér az eurózónáétól: például a magyarok jóval nagyobb arányban tartják ingatlanban és kötvényekben a vagyonukat, a bankbetéteket és befektetési célú életbiztosításokat viszont látványosan alulsúlyozzák.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. május 15. 21:54
×
×
×
×