Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Facebook/The Boeing Company

A Ryanair vezére ostoba politikusnak nevezte a francia pénzügyminisztert

Durva reakciót váltott ki a Ryanair cégvezéréből, Michael O'Leary-ből Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter támadó megnyilvánulása a Boeing biztonsági rendszerével kapcsolatban, O'Leary "ostoba politikusnak" nevezte őt, valamint "butának és meggondolatlannak" titulálta megjegyzéseit - írja a Politico.

A Politicónak a brüsszeli Airlines for Europe csúcstalálkozó alkalmával adott interjújában O'Leary elítélte azt, ahogyan az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeinget szabályozza.

O'Leary ezen felül Bruno Le Maire francia pénzügyminiszter keddi kijelentésére reagált, a politikus ezt mondta ugyanis: "Inkább repülnék az Airbusszal, mint a Boeinggel. A családom is: ők törődnek velem."

Le Maire megjegyzései azt követően hangzottak el, hogy az elmúlt hetekben a Boeing repülőgépeivel sorozatban történtek a balesetek, amelyek arra késztették az FAA-t, hogy tüzetesen ellenőrizze a vállalat gyártási folyamatait.

"Az ostoba politikusnak, aki azt mondja: 'A családom nem érzi magát biztonságban egy Boeing 737-es repülőgépen', azt üzenem: nos, akkor próbáljon meg egy olyan Airbusszal repülni, aminek a hajtóművével kapcsolatos problémát még nem javították ki!

Ezzel O'Leary utalt a Pratt & Whitney hajtóművek gyártási hibájára, amely miatt az Airbus több száz repülőgépet állított le korábban.

Szerinte Le Maire szavai "ostobák és meggondolatlanok" voltak, de olyan világban élünk, ahol bátorítjuk a szólásszabadságot - írja a Portfolio.

A Boeinggel kapcsolatos aggodalmak kulcsfontosságúak a Ryanair-csoport számára, amelynek légitársaságai 578 darab Boeing 737-est üzemeltetnek, szemben a mindössze 27 darab Airbus repülőgéppel.

A foglalási weboldal Kayak szerint a Boeing körüli negatív hírek miatt ugrásszerűen megnőtt az érdeklődés az iránt, hogy milyen márkájú repülőgéppel repülnek az utasok.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×