Infostart.hu
eur:
393.51
usd:
337.5
bux:
103127.6
2025. szeptember 3. szerda Hilda
Shopping online concept - Parcel or Paper cartons with a shopping cart logo in a trolley on a laptop keyboard. Shopping service on The online web. offers home delivery.
Nyitókép: Tevarak/Getty Images

Sokkal többet vásárolunk külföldről, mint gondolnánk

A csomagforgalom sokkal nagyobb mértékben nőtt, mint a magyar webáruházak forgalma, rengetegen rendelnek külföldről.

Megfontoltabban költöttek a vásárlók tavaly és az olcsóbb árak miatt érezhetően többen rendelnek külföldi webáruházakból, ami nagy kihívást jelent a hazai kereskedőknek - mondta a GKID piackutató vállalat vezető tanácsadója az Ecommerce Expo szakmai rendezvényen csütörtökön Budapesten.

Madar Norbert előadásában ismertette: az előzetes adatok szerint a belföldi online kiskereskedelem mintegy 1500 milliárd forintos éves forgalmat ért el 2023-ban, 8,5 százalékkal többet az előző évinél.

Kiemelte, hogy

a koronavírus-járvány lecsengése után története során először lassabban nőtt az online kereskedelmi forgalom, mint a hagyományos bolti kereskedelem,

mert a vásárlók visszatértek az üzletekbe.

A belföldi online rendelések száma 7,2 százalékkal nőtt tavaly a 2022-es adathoz képest, a megrendelések átlagos értéke ugyanakkor 1,2 százalékkal emelkedett, ami jelzi, hogy az olcsóbb termékeket keresik a vásárlók, illetve kevesebbet tesznek a kosarukba - mutatott rá a szakértő.

A forgalmat tekintve a legnagyobb növekedést a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (például élelmiszerek és tisztítószerek) kategóriája érte el tavaly, ezt a divat és a szépségápolás követte.

Madar Norbert felhívta a figyelmet arra is, hogy

míg a belföldi rendelésállomány 7,2 százalékkal nőtt tavaly, a csomagvolumen ugyanakkor 35,6 százalékkal, ami a külföldi webáruházak térnyerését mutatja.

Magyarországon 38 ezer internetes értékesítésre alkalmas weboldal működik, aktív webáruháznak 18 ezer tekinthető, és ebből csak 2400 exportál - közölte.

A belföldi piac korlátai megnehezítik az online kiskereskedők fejlődését, ennek egyik lehetséges ellenszere, ha nem csak a hazai piacon, hanem külföldön is próbálnak vásárlókat elérni - tette hozzá.

Címlapról ajánljuk
Salát Gergely a győzelem napi parádéról: Kína jelezte a világnak, hogy nem érdemes vele „kukoricázni”

Salát Gergely a győzelem napi parádéról: Kína jelezte a világnak, hogy nem érdemes vele „kukoricázni”

A győzelem napja évtizedeken át nem számított jelentős alkalomnak Kínában, 2014-ben azonban a politikai vezetés elkötelezte magát amellett, hogy propagálni kell Kína második világháborús szerepvállalását, és ezt minél szemléletesebben kell jelezni az egész világnak – mondta az InfoRádióban a Magyar Külügyi Intézet vezető kutatója. A sinológus szerint a nyugati vezetők részéről üzenetértéke volt annak, hogy nem jelentek meg a parádén, de Kína is üzent grandiózus fegyverarzenáljának bemutatásával.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.09.04. csütörtök, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. szeptember 3. 17:03
×
×
×
×