Az elmúlt időszakban jó eséllyel minden hazai felhasználó rendszeresen találkozhatott a Temu által hirdetett termékekkel. A hazai mértékhez viszonyítva szinte korlátlan marketing-költségvetéssel megtámogatott piacszerző stratégia rövid időn belül felforgatta a hazai e-kereskedelmi piacot, immár a fogyasztók egyre szélesebb köre költ a kínai webáruház rendkívül alacsony árréssel kínált termékeire – írja a Pénzcentrum.
A GKID januári felmérése szerint amíg a külföldről is rendelő ügyfeleknek szeptemberben még csupán 0,5 százaléka vette igénybe a Temu szolgáltatását, addig az elmúlt hónapban ez az arány már elérte a 29 százalékot.
Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felmérése is azt mutatja, hogy az új versenytárs megjelenését komolyan megérezték a hazai e-kereskedők, akiknek 52 százaléka számolt be az új konkurens miatt bekövetkező árbevétel-csökkenésről, 24 százalékuk esetében a visszaesés mértéke meghaladta a 25 százalékot.
A kínai PDD Holdings által üzemeltetett Temu saját adatai szerint több mint 25 millió terméket kínál, így nem meglepő, hogy a magyar webáruházak 28 százaléka jelezte azt, hogy termékkörének több mint fele esetében tekinthető a Temu közvetlen versenytársnak.
Az e-kereskedelmi cégek 83 százaléka tekint a Temura veszélyt jelentő ellenfélként. Az éles verseny időtartamára vonatkozóan azonban igen eltérőek a várakozások. A válaszadóknak 29 százaléka arra számít, hogy az első félév végére, további 54 százalékuk pedig arra, hogy az idei év végére jelentősen csökken majd a Temu agresszív jelenléte a hirdetési felületeken. A megkérdezetteknek csupán a 17 százaléka érzi úgy, hogy ez az intenzív piaci nyomulás akár több éven keresztül is fenntartható marad.