eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
Bemutatják az elektromos járművek tervezésére és fejlesztésére szakosodott HiPhi sanghaji székhelyű autógyártó Z modelljét a 20. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás második sajtónapján, 2023. április 19-én. A Sanghaji Autószalonon több mint 1000 kiállító, 100 új modell és 70 új elektromos jármű mutatkozik be.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Plavevski

Súlyos probléma állt a kínai autók európai térfoglalásának útjába

Falba ütközött a Kínából Európába irányuló elektromos járművek exportja. Hiába nőtt a kereslet, kevés a szállításra alkalmas eszköz.

2020 folyamán, a világ autógyárainak világjárvány okozta leállása közepette a hajózási társaságok kivonták a forgalomból a régebbi hajókat, viszont az ezek helyettesítésére szánt szállítóhajók várhatóan még évekig nem állnak üzembe. Az autógyártók közben visszatértek a termeléshez, így a kínai exporttal párosulva a szállítás egyre nagyobb csatát jelent - írja a Financial Times cikkére hivatkozva a Portfolió.

A Clarksons szállítmányozási ügynökség szerint

a globálisan tengeren szállított autók száma 2023-ban 17 százalékkal, rekordot jelentő 23,4 millió darabra nő,

ami felülmúlja a 2018-ban felállított korábbi rekordot.

Az európai autóimport nőtt a legjelentősebb mértékben az összes régió közül, mintegy 40 százalékkal haladta meg 2023-ban a bázist. Kína a becslések szerint 4,3 millió járművet exportált idén, míg 2020-ban még kevesebb mint egymilliót.

A Braemar hajóközvetítő csoport adatai szerint 2020-ban több személygépkocsi- és tehergépkocsi-szállítót selejteztek, mint 2016 óta bármely más évben. A jelenlegi hiány különösen az Európában elektromos járműveket értékesítő kínai márkákat érinti, mivel ezek a vállalatok a hazai gyáraik túlkapacitása és az alternatív szállítási lehetőségek hiánya miatt fokozták az exportot.

Az Európában eladott elektromos autók negyede származik Kínából, részben a Tesla, a BYD és a Polestar szállításainak köszönhetően.

A Renault, a BMW és a Volvo Cars is gyárt néhány modellt Kínában európai értékesítésre.

Az új hajókra vonatkozó rekordmennyiségű megrendelés ellenére ezek valószínűleg még legalább két évig nem fognak üzembe állni, miközben a járműkereslet a vártnál gyorsabban tér vissza.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Még a magyar gazdagok pénzét kezelők se számítottak arra, ami történt

Mára már több mint 11 000 milliárd forintot kezelnek a magyar gazdagoknak a hazai privátbanki szolgáltatók, az egy ügyfélszámlára eső vagyon tavaly év végén meghaladta a 180 millió forintot. A Portfolio Privátbanki Felmérésében rendszerint beszámolunk arról, milyen növekedési előrejelzést adnak a hazai privátbanki szolgáltatók a saját, illetve a piaci vagyonukat tekintve, de arról már kevesebb szó esik, mennyire sikerült eddig eltalálniuk az arányokat. Összesítésünk alapján még a magyar gazdagok pénzét kezelő szolgáltatók se számítottak arra a vagyonbővülésre, ami az utóbbi 5 évben végbement a magyar privátbanki piacon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×