Infostart.hu
eur:
388.96
usd:
331.28
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Bemutatják az elektromos járművek tervezésére és fejlesztésére szakosodott HiPhi sanghaji székhelyű autógyártó Z modelljét a 20. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás második sajtónapján, 2023. április 19-én. A Sanghaji Autószalonon több mint 1000 kiállító, 100 új modell és 70 új elektromos jármű mutatkozik be.
Nyitókép: MTI/EPA/Alex Plavevski

Súlyos probléma állt a kínai autók európai térfoglalásának útjába

Falba ütközött a Kínából Európába irányuló elektromos járművek exportja. Hiába nőtt a kereslet, kevés a szállításra alkalmas eszköz.

2020 folyamán, a világ autógyárainak világjárvány okozta leállása közepette a hajózási társaságok kivonták a forgalomból a régebbi hajókat, viszont az ezek helyettesítésére szánt szállítóhajók várhatóan még évekig nem állnak üzembe. Az autógyártók közben visszatértek a termeléshez, így a kínai exporttal párosulva a szállítás egyre nagyobb csatát jelent - írja a Financial Times cikkére hivatkozva a Portfolió.

A Clarksons szállítmányozási ügynökség szerint

a globálisan tengeren szállított autók száma 2023-ban 17 százalékkal, rekordot jelentő 23,4 millió darabra nő,

ami felülmúlja a 2018-ban felállított korábbi rekordot.

Az európai autóimport nőtt a legjelentősebb mértékben az összes régió közül, mintegy 40 százalékkal haladta meg 2023-ban a bázist. Kína a becslések szerint 4,3 millió járművet exportált idén, míg 2020-ban még kevesebb mint egymilliót.

A Braemar hajóközvetítő csoport adatai szerint 2020-ban több személygépkocsi- és tehergépkocsi-szállítót selejteztek, mint 2016 óta bármely más évben. A jelenlegi hiány különösen az Európában elektromos járműveket értékesítő kínai márkákat érinti, mivel ezek a vállalatok a hazai gyáraik túlkapacitása és az alternatív szállítási lehetőségek hiánya miatt fokozták az exportot.

Az Európában eladott elektromos autók negyede származik Kínából, részben a Tesla, a BYD és a Polestar szállításainak köszönhetően.

A Renault, a BMW és a Volvo Cars is gyárt néhány modellt Kínában európai értékesítésre.

Az új hajókra vonatkozó rekordmennyiségű megrendelés ellenére ezek valószínűleg még legalább két évig nem fognak üzembe állni, miközben a járműkereslet a vártnál gyorsabban tér vissza.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×