A MÁV a december 10-től érvényes új, 2023/24-es menetrendje szerint Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalain lassabbak lesznek a vonatok, mint eddig. A vasúttársaság el is ismerte, hogy annyi sebességkorlátozás van már, hogy a menetrendet hozzá kellett igazítani a többlet menetidőkhöz, mert az eredeti menetrend nem lett volna tartható.
A hvg.hu megnézte, a legforgalmasabb vonalakon milyen lassulások látszanak.
- Miskolcról a Keleti pályaudvarra 2 óra 5 perc helyett 2 óra 14 perc lesz az út
- a Nyugati–Nyíregyháza út 3:01-ről 3:07-re nő, ugyanez a másik irányban 3:03-ról 3:08-ra; ennek az útnak a Budapest–Debrecen szakasza 2:28 helyett 2:33, Debrecenből Budapest felé 2:30 helyett 2:34 lesz,
- a Budapest–Szeged táv 2:22 helyett 2:26 lesz, a Szeged–Budapest útvonal 2:22-ről 2:25-re nő,
- a Miskolc–Tornanádaska vonalon 1:34-ről 1:47-re nő a menetidő, másik irányban 1:42-ről 1:56-ra,
- a Hatvan–Szolnok út 1:19 helyett 1:25 lesz mindkét irányban,
- Hidasnémetiből Miskolcra 53 helyett 55 perc alatt érnek oda az InterCityk.
- a Budapest–Lajosmizse út 2 óráról 2:02-re nő, visszafele 2:01-ről 2:04-re,
- a Monor–Nyugati táv 35-36-ról 37-38 percre nő.
A Budapest–Miskolc vasútvonalon 1963-ban a villamosítás bevezetésekor az addigi 2 óra 18 percről 1 óra 57 percre csökkent a menetidő, most, hatvan évvel később 2 óra 14 perc lett. 1991 nyarán az InterCity vonatokkal 1 óra 47 perc alatt lehetett eljutni Miskolcról Budapestre.
1993-ban az újonnan bevezetett InterCity 2 óra 22 perc alatt tette meg a Debrecen–Budapest utat, Nyíregyházáról a Nyugatiba beérni pedig 2 óra 55 percbe telt, ennél lesz az új menetrend 12 perccel lassabb.
A Szeged és Budapest közötti út már eddig is negyedórával volt hosszabb, mint 1997-ben, most viszont erre is rátesznek még 3-4 percet (2:07 helyett már 2:26 a menetidő).