Infostart.hu
eur:
390.73
usd:
331.55
bux:
111046.97
2025. december 23. kedd Viktória
Founded in 1884, Budapest Keleti, or Eastern railway station, is the primary gateway to Hungarys capital as well as the most loaded transportation joint in the country. According to statistics, about 410 trains arrive and depart from the station daily.
Nyitókép: Eric Yang/Getty Images

Új MÁV-menetrend: hatvan éve gyorsabban lehetett Budapestről Miskolcra jutni, mint most

A téli menetrend szerint a főbb vonalakon lassabban lehet eljutni Miskolcra, Nyíregyházára vagy Szegedre, mint évtizedekkel ezelőtt.

A MÁV a december 10-től érvényes új, 2023/24-es menetrendje szerint Kelet-Magyarország legfontosabb vasútvonalain lassabbak lesznek a vonatok, mint eddig. A vasúttársaság el is ismerte, hogy annyi sebességkorlátozás van már, hogy a menetrendet hozzá kellett igazítani a többlet menetidőkhöz, mert az eredeti menetrend nem lett volna tartható.

A hvg.hu megnézte, a legforgalmasabb vonalakon milyen lassulások látszanak.

  • Miskolcról a Keleti pályaudvarra 2 óra 5 perc helyett 2 óra 14 perc lesz az út
  • a Nyugati–Nyíregyháza út 3:01-ről 3:07-re nő, ugyanez a másik irányban 3:03-ról 3:08-ra; ennek az útnak a Budapest–Debrecen szakasza 2:28 helyett 2:33, Debrecenből Budapest felé 2:30 helyett 2:34 lesz,
  • a Budapest–Szeged táv 2:22 helyett 2:26 lesz, a Szeged–Budapest útvonal 2:22-ről 2:25-re nő,
  • a Miskolc–Tornanádaska vonalon 1:34-ről 1:47-re nő a menetidő, másik irányban 1:42-ről 1:56-ra,
  • a Hatvan–Szolnok út 1:19 helyett 1:25 lesz mindkét irányban,
  • Hidasnémetiből Miskolcra 53 helyett 55 perc alatt érnek oda az InterCityk.
  • a Budapest–Lajosmizse út 2 óráról 2:02-re nő, visszafele 2:01-ről 2:04-re,
  • a Monor–Nyugati táv 35-36-ról 37-38 percre nő.

A Budapest–Miskolc vasútvonalon 1963-ban a villamosítás bevezetésekor az addigi 2 óra 18 percről 1 óra 57 percre csökkent a menetidő, most, hatvan évvel később 2 óra 14 perc lett. 1991 nyarán az InterCity vonatokkal 1 óra 47 perc alatt lehetett eljutni Miskolcról Budapestre.

1993-ban az újonnan bevezetett InterCity 2 óra 22 perc alatt tette meg a Debrecen–Budapest utat, Nyíregyházáról a Nyugatiba beérni pedig 2 óra 55 percbe telt, ennél lesz az új menetrend 12 perccel lassabb.

A Szeged és Budapest közötti út már eddig is negyedórával volt hosszabb, mint 1997-ben, most viszont erre is rátesznek még 3-4 percet (2:07 helyett már 2:26 a menetidő).

Címlapról ajánljuk
Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

Oeconomus: negyedannyi halat eszünk, mint az EU-átlag, de egy esetben élen állunk

A halfogyasztásunk jelentős része karácsonyra korlátozódik – mondta el Erdélyi Dóra, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány senior elemzője az InfoRádióban.

A januártól életbe lépő változásokról szólt az idei utolsó Kormányinfó

Az ünnepek miatt szokatlan időben, kedden délután fél 4-től kezdték a Kormányinfót. Orbán Viktor miniszterelnök korábban azt posztolta, hogy az év valószínűleg utolsó kormányülését tartották kedden. A Kormányinfón nem hangzott el nagy bejelentés, elsősorban a januártól életbe lépő változásokat ismertették. A kormányülésen szó esett a Benes-dekrétumokról is, Orbán Viktor tárgyalt szlovák kollégájával az ügyről – mondta Gulyás Gergely.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×