eur:
393.14
usd:
363.63
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
Nyitókép: eMAG

MNB: Bírságot kapott az egyik legnagyobb internetes áruház

Majdnem 15 millió forint bírságot szabott ki a Magyar Nemzeti Bank az Extreme Digital-eMAG Kft.-re.

Az MNB megállapította: az Extreme Digital-eMAG Kft. a vizsgált időszakban nem tett eleget az összehasonlításra alkalmas termékelemzési kötelezettségének, nem tudta igazolni az MNB felé kellő számú, egymással versengő hiteltermék bemutatását ügyfelei számára.

A jegybank azt is kifogásolta, hogy az Extreme Digital-eMAG Kft. a vizsgált időszakban nem tett maradéktalanul eleget a pénzügyi szolgáltatás közvetítését megelőző, a pénzpiaci közvetítőre vonatkozó, valamint a hitelszerződés megkötését megelőző tájékoztatási kötelezettségének. A vizsgálat kiderítette, hogy az Extreme Digital-eMAG Kft. közvetítői nyilvántartása hiányos volt. Ráadásul az Extreme Digital-eMAG Kft. nem tudott megfelelő, tételes, termékszintű nyilvántartást bemutatni a kötelező képzésekről, továbbképzésekről sem.

A jegybank kötelezte az Extreme Digital-eMAG Kft.-t a feltárt hiányosságok kijavítására, amelyekről 2024. február 5-ig írásban kell beszámolnia a felügyelet részére.

A jogsértések miatt az MNB 8,8 millió forint felügyeleti és 6 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot is kiszabott.

Címlapról ajánljuk

Lapértesülés: a Schadl-ügy egyik tanúja vesztette életét az Árpád hídi tragédiában

B. Ervin a Suzukiban ült, hírek szerint az élettársával, mindketten azonnal meghaltak. A férfit korábban Schadl György biztatta arra, hogy pályázzon végrehajtónak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Meglepő fordulat a boltokban: a tarolnak saját márkás termékek

Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérést végzett, hogy kiderüljön, hogyan vélekednek a hazai vásárlók az ún. kereskedelmi/saját márkás, illetve a gyártói márkás termékekről. Az eredmények megszülettek: több mint 10 ezer válaszadó szerint a saját márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is - írta a Pénzcentrum.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×