Infostart.hu
eur:
388.73
usd:
331.05
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Hungarian money, Woman counting money in wallet, Economic situation of Hungarians, Market value of forint
Nyitókép: Andrzej Rostek/Getty Images

Jövőre sem kell befizetni ezt az adót, sokan örülhetnek

A Magyar Közlönyben megjelent rendelet szerint a reklámadót 2025. januárig nem kell befizetni - a Magyar Reklám Szövetség üdvözli a döntést.

A sikeres egyeztetések alapján a reklámszakmát sújtó adó felfüggesztési időszakának kiterjesztése bekerült a pénzügyminiszter által az Országgyűlésnek októberben benyújtott adótörvények módosításáról szóló előterjesztésébe - írja az Economx. Múlt héten szavazta meg a Parlament a törvényjavaslatot, csütörtökön pedig a Közlönyben is megjelent a rendelet, így jogerőre emelkedett.

A reklámadó mértéke 2024. december 31-ig továbbra is 0 százalékos adóalappal adózik, tehát nem kell megfizetni.

A Magyar Reklám Szövetség örömmel fogadta a törvényhozók logikus döntését, amelyet sikerként könyvelnek el. A reklám- és médiaipar képviseletében a Magyar Reklámszövetség ugyanis már ősszel tárgyalásokat kezdeményezett a kormánnyal a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérve.

Az MRSZ elnöke, Gulyás János hangsúlyozta: "Mindez a nehezített pályán mozgó magyar médiapiacnak és a teljes kommunikációs szakmának – még ha csak újabb egy évre is –, kétségtelenül megkönnyebbülést jelent, amit az iparági véleményvezérek a különadó hatásait vitató friss felmérésünkben egyértelműen visszaigazoltak".

A szervezet friss felmérése szerint a kommunikációs piaci döntéshozók több, mint 80 százaléka szerint az idei évben a 0 százalékos reklámadó segítette az iparág alkalmazkodását a polikrízishez.

A cégek több mint 65 százalékának működését érzékelhetően megnehezítené, ha ez az iparági adónem a jövőben visszavezetésre kerülne. Gulyás János azt is kiemelte, hogy az adónem visszavezetése és fennmaradása kontraproduktív, a gazdasági növekedés ellen hat, gátolja a reklámipar eredményességét a gazdasági stabilitásban játszott szerepében.

Az MRSZ szerint a reklámadót végérvényesen ki kell vezetni, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló hazai reklámipar tudja erősíteni a magyar gazdaságot.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×