Öt év alatt piacvezetővé szeretne válni az MBH Befektetési Bank a befektetések területén, ezt a célt egyedülálló üzleti modellje mellett számos újítással, több más mellett elemzői tudásközponttal és digitális banki megoldásokkal szeretné elérni – mondta az InfoRádióban az MBH Befektetési Bank vezérigazgatója.
Brezina Szabolcs kifejtette, hogy a befektetési szolgáltatási világ rendkívül komplex és összetett lett, például tavaly az Egyesült Államokban az egynapos lejáratú részvényopciós volumen meghaladta a 10 milliárd dollárt, és az ügyfélnek nagyon nehéz eligazodnia a nemzetközi pénz és tőkepiacokon.
"Csak az MBH csoportban évente több mint 200 ezer tranzakciót hajtunk végre, 72 ezer terméket kínálunk az ügyfeleknek, és azt gondoljuk, hogy első számú feladatunk és küldetésünk is, hogy azt a tudást, ami felhalmozódik egy-egy befektetési bankban vagy egy treasury-ben, ezt értelmezhetően, jól lefordítva, tovább tudjuk adni az ügyfelek felé" – mondta a vezérigazgató.
Az MBH Befektetési Banknak jelenleg 240 ezer értékpapírszámlával rendelkező ügyfele van, de Brezina Szabolcs még jelentős növekedési lehetőséget lát, hiszen a teljes MBH-nak mintegy másfél milliós ügyfélállománya van, és az értékpapírszámlák penetrációja még alacsony. Nyugat-Európában vagy az Egyesült Államokban ez meghaladja az 50 százalékot, de a vezérigazgató már elégedett lenne egy ötszázezres ügyfélkörrel három-négy éven belül.
A bank most új digitális megoldásokat kínál az ügyfeleknek, ilyen az MBH Mobil Broker, illetve az MBH Netbroker. Ezeken a fejlett digitális csatornákon az ügyfelek számlatranzakciókat, konverziókat tudnak végrehajtani, valamint kereskedni tudnak az összes a bank által forgalmazott befektetési jeggyel, állampapírral és a Budapesti Értéktőzsdére bevezetett részvényekkel. A közeljövőben ezt kiterjesztik a nemzetközi részvényekre is. A másik digitális fejlesztés, az MBH tanácsadói platform kifejezetten az értékesítéssel foglalkozó banki dolgozók munkáját könnyíti meg, amellyel az ügyfelek portfólióját tudják kezelni és elemezni.
Az MBH Befektetési Banki piacvezetővé szeretne válni. Brezina Szabolcs elmondta: vannak olyan termékkörök, ahol már most is az, például a lakossági állampapíroknál, vagy magas a piaci részesedése a befektetési jegyek esetében is. Ahhoz, hogy minden szegmensben piacvezető lehessen a bank, a vezérigazgató szerint négy-öt évre lesz szükség.