Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Los Angeles, United States - May 17, 2013: A cockpit with LCD digital speedometer and steering wheel of electric car Tesla Model S during drive. Tesla electric cars are produced by Tesla Motors, Inc. in California, USA.
Nyitókép: mbbirdy/Getty Images

25 autógyártó bukott meg a biztonsági teszten – itt a lista

Hihetelen, hogy mennyi és milyen adatot gyűjt rólunk az autónk – még a szexuális szokásainkról is.

A Firefox böngészőt is fejlesztő Mozilla vizsgálta 25 nagy autógyártó adatvédelmi gyakorlatát, valamint a gyártók mobilalkalmazásait. A vizsgált cégek között olyan nagy gyártók voltak, mint például a BMW, a Renault, a Subaru, a Fiat, a Jeep, a Volkswagen, a Toyota, a Lexus, a Ford, az Audi, a Mercedes, a Honda, a Kia, a Hyundai, a Nissan és a Tesla – írja a hvg.hu.

Az eredmény: mind a 25 autógyártó elégtelenre vizsgázott a teszten.

Az autógyártók arról tájékoztatják a felhasználókat, hogy egy sor adatot gyűjtenek tőlük: ezek között vannak genetikai, egészségi és a testtömegre vonatkozó információk, de a helyadatokra, vezetési sebességre és a játszott médiatartalmakra vonatkozóan is gyűjtenek adatokat. Az összes közül a legszokatlanabb, hogy még a szexuális tevékenység sem marad ki. Ezeket a legkülönfélébb forrásokból nyerik: a mobilappok, a vállalati honlapok, a jármű telemetria-adataiból, a szenzorokból, kamerákból, mikrofonokból, továbbá a csatlakoztatott okostelefonokból.

Több szempont alapján rangsorolták is az autógyártókat: a legjobban a Renault, valamint a cégcsoport kötelékébe tartozó Dacia lett. A lista másik végén a Nissan és a Tesla áll; előbbi esetében van jelen az egészen extrém adatgyűjtési gyakorlat a szexuális aktivitásra vonatkozó információk gyűjtésére vonatkozóan. Végül, a Tesla az utolsó helyezést azzal érdemelte ki, hogy minden adatvédelmi és biztonsági vizsgálaton elbukott.

A fedélzeti számítógépes rendszerek használatát nehéz elkerülni: ha az ember az ezekhez kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót nem fogadja el, vagy nem használja a kínált szolgáltatásokat, az is megeshet, hogy az autó nem fog megfelelően működni – vagy egyáltalán nem lesz használható.

Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×