A Firefox böngészőt is fejlesztő Mozilla vizsgálta 25 nagy autógyártó adatvédelmi gyakorlatát, valamint a gyártók mobilalkalmazásait. A vizsgált cégek között olyan nagy gyártók voltak, mint például a BMW, a Renault, a Subaru, a Fiat, a Jeep, a Volkswagen, a Toyota, a Lexus, a Ford, az Audi, a Mercedes, a Honda, a Kia, a Hyundai, a Nissan és a Tesla – írja a hvg.hu.
Az eredmény: mind a 25 autógyártó elégtelenre vizsgázott a teszten.
Az autógyártók arról tájékoztatják a felhasználókat, hogy egy sor adatot gyűjtenek tőlük: ezek között vannak genetikai, egészségi és a testtömegre vonatkozó információk, de a helyadatokra, vezetési sebességre és a játszott médiatartalmakra vonatkozóan is gyűjtenek adatokat. Az összes közül a legszokatlanabb, hogy még a szexuális tevékenység sem marad ki. Ezeket a legkülönfélébb forrásokból nyerik: a mobilappok, a vállalati honlapok, a jármű telemetria-adataiból, a szenzorokból, kamerákból, mikrofonokból, továbbá a csatlakoztatott okostelefonokból.
Több szempont alapján rangsorolták is az autógyártókat: a legjobban a Renault, valamint a cégcsoport kötelékébe tartozó Dacia lett. A lista másik végén a Nissan és a Tesla áll; előbbi esetében van jelen az egészen extrém adatgyűjtési gyakorlat a szexuális aktivitásra vonatkozó információk gyűjtésére vonatkozóan. Végül, a Tesla az utolsó helyezést azzal érdemelte ki, hogy minden adatvédelmi és biztonsági vizsgálaton elbukott.
A fedélzeti számítógépes rendszerek használatát nehéz elkerülni: ha az ember az ezekhez kapcsolódó adatvédelmi tájékoztatót nem fogadja el, vagy nem használja a kínált szolgáltatásokat, az is megeshet, hogy az autó nem fog megfelelően működni – vagy egyáltalán nem lesz használható.