A kormány honlapjára pénteken került fel a tervezet, egy hetet adtak a társadalmi vitára. A hatásvizsgálatban úgy számol a minisztérium, hogy évente 150,7 milliárd forint pluszbevétel jönne így be - írja a hvg.hu.
Újabb útszakaszok lennének díjkötelesek:
- az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
- az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
- az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
- az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
- az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
- és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.
Egy komoly kedvezményezettje is lesz az intézkedéseknek: az autóbuszokra a jövőben nem kell e-matricát venni.
A 3,5 tonna feletti teherautók útdíjainak szabályait is átalakítják. Újabb költségeket kapnak, de ez nem vonatkozik az autósokra. A fő elv, hogy az útdíjuk a gyorsforgalmi utakon kicsit csökken, a főutakon viszont nő.