eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 29. szombat Auguszta
cars on Autobahn highway in Germany in high speed at night
Nyitókép: filmfoto/Getty Images

Egyre drágábbak a magyarok külföldi nyaralóhelyeire vezető autópályák

A drágulás, a kapus rendszer és a sokféle szolgáltató is megkeserítheti az utazók dolgát.

Pár nap múlva elindul a turisztikai főszezon, így sokan mennek majd autóval nyaralni. A magyarok számára népszerű nyaralási, utazási célországok között idén Horvátországban történt a legnagyobb közlekedési változás - derül ki a vg.hu összeállításából. Déli szomszédunknál ugyanis idén már euróval kell fizetni az autópálya-használatért, miután Horvátország csatlakozott az euróövezethez.

Bár rendszeresen felröppen a hír, hogy áttérnek a matricás rendszerre, azonban egyenlőre még mindig a drága és idegőrlő, kapus rendszer működik a horvátoknál - emlékeztetett Járdi Roland, a portál munkatársa, aki emellett jó hírként értékelte, hogy már nem kell fizetni a Krk-i hídon való áthaladásért.

Az újságíró szerint egyébként Horvátországban elég magasak az autópályadíjak. Aki Splitig megy, annak forintba átszámolva körülbelül 10 ezer forintot kell fizetnie, tehát oda oda-vissza 20 ezret. A Muracsány (Goričan) és Zágráb, tehát a magyar határ és a horvát főváros közötti szakasz 5,8 euróba, azaz 2146 forintba kerül. A Zágráb - Split szakaszért pedig 24 eurót, azaz majdnem 9000 forintot kell fizetni.

Olaszországba, Görögországba tartva a régi, kapus rendszerrel találkozhatnak az utazók. Görögországban ráadásul még megnehezíti a fizetést az is, hogy 7 különböző társaság kezeli az egyes autópálya-szakaszokat. Aki Görögországban például Athénig akar autópályán menni, annak több mint 33 eurót, tehát 17 ezer forintot kell fizetnie.

A gazdasági lap újságírója megjegyezte: több szomszédos országban olcsóbbak az autópályadíjak, mint Magyarországon. Így például Romániában a hétnapos matrica ára csak 3 euró, tehát mintegy 1110 forint. Ausztriában pedig egészen olcsóak az autópályadíjak: a tíznapos matrica ára az osztrákoknál kevesebb mint 10 euró, azaz 3660 forint, míg összehasonlításképpen Magyarországon a 10 napos matrica ára 5500 forint.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A német kancellár tettre kész, de nem  mindenben

A német kancellár tettre kész, de nem mindenben

Az Egyesült Államok után kezdettől fogva Németország volt az az ország, amely legtöbb fegyverrel, illetve pénzügyi segítséggel támogatta Ukrajnát. A német támogatás fő koordinátora Olaf Scholz kancellár volt, aki immár csak ügyvezetőként képviselte országát a "tettrekészek" párizs csúcstalálkozóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Alig kap figyelmet ez a globális probléma, pedig Magyarországon is 1,5-2 millió ember egészségét veszélyeztetheti

Bár a zajszennyezés a levegő- vagy vízszennyezéshez képest kevesebb figyelmet kap, azonban világszerte egyre nagyobb problémát jelent. Hosszú távon komoly egészségügyi problémákat okozhat a stressztől, alvászavartól kezdve a szív- és érrendszeri betegségekig. A zajszennyezés fő forrásának a közúti közlekedés számít. Az EU-ban a lakosság több mint 20%-a él olyan területeken, ahol a közlekedési zajszint már káros az egészségre, míg Magyarországon mintegy 1,5 millió ember van kitéve a közúti zajterhelésnek. A zajszennyezés egyéb formáit is beszámítva viszont itthon akár 2 millió ember is érintett lehet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×