eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
Electric Vehicle is changing in street.
Nyitókép: nrqemi/Getty Images

Európa egyre inkább villanyautózik

Májusban jelentősen nőtt az új, elektromos autók száma az unióban - közölte az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Májusban éves szinten 18,5 százalékkal, 938 950-re ugrott a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma, miután áprilisban kisebb, 17,2 százalékos volt az éves szintű növekedés.

A forgalomba helyezések éves növekedése tavaly augusztusban indult meg 4,4 százalékkal és azóta jórészt 10 százalékot meghaladó a bővülés üteme.

Az idei első öt hónapban 4,4 millió új személygépkocsit helyzetek forgalomba, ami 18 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakkan összevetve. A négy legnagyobb uniós autópiac közül Spanyolországban volt a legjelentősebb a növekedés, 26,9 százalékos az első öt hónapban, majd Olaszország következett 26,1 százalékkal, Franciaország 16,3 százalékkal és Németország 10,2 százalékkal.

Májusban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 129 847-et helyzetek forgalomba, 70,9 százalékkal többet a tavaly májusinál,

ezzel piaci részarányuk egy év alatt 4 százalékponttal, 13,8 százalékra emelkedett.

A forgalomba helyezett hibrid-elektromos autók (HEV) száma 234 380 volt a múlt hónapban, ami 27,6 százalékos éves növekedés, ugyanakkor a hálózatról is tölthető, "plug-in" hibrid (PHEV) autóké 0,6 százalékkal, 69 380-ra csökkent.

Májusban a forgalomba helyezett új benzines autók száma 12,6 százalékkal, 342 806-ra nőtt, ugyanakkor a piaci részesedésük mintegy két százalékponttal, 36,5 százalékra mérséklődött. A dízeles autók száma 2,9 százalékkal, 133 867-re csökkent, piaci részesedése 14,3 százalékra csökkent a tavaly májusi 17,4 százalékról.

Az ACEA adatai szerint Magyarországon az idei első öt hónapban 47 107 új autót helyeztek forgalomba, 1,7 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Ezen belül 33,1 százalékkal több, 2531 BEV-autót, 6,4 százalékkal több, 2278 PHEV-autót, 1,3 százalékkal kevesebb, 18 765 HEV-autó, 5,1 százalékkal kevesebb, 17 660 benzines, és 5,8 százalékkal kevesebb, 5545 dízeles autót helyeztek forgalomba.

Címlapról ajánljuk
Bejelentették a parlament végét Németországban, jöhet február 23-a

Bejelentették a parlament végét Németországban, jöhet február 23-a

Frank-Walter Steinmeier tartotta magát a kiszivárgott menetrendhez, és ennek megfelelően pénteken feloszlatta Bundestagot. Egyidejűleg hivatalosan is február 23-ra tűzte ki az előrehozott parlamenti választásokat. Az egyik döntés sem meglepetés, de az alkotmányban rögzítettek szerint szükség volt az államfő hivatalos nyilatkozatára.
VIDEÓ
Donald Trumpot saját szavazói oldozták fel, de 2025-ös verziója köszönőviszonyban sem lesz a korábbival

Donald Trumpot saját szavazói oldozták fel, de 2025-ös verziója köszönőviszonyban sem lesz a korábbival

A washingtoni Capitolium 2021. január 6-i ostroma után úgy tűnt, saját pártjában is kitaszítottá válhat Donald Trump, aki 2020-as választási veresége után csalást kiáltott. 2024 azonban Trump drámai és ellentmondásos visszatérésének éveként fog bevonulni a történelemkönyvekbe – nem véletlen, hogy a Time magazin 2016 után ismét az egykori ingatlanmágnást tette meg az év emberének, aki Ronald Reagan után második elnökként nemrég megkongathatta a Wall Street-i tőzsde nyitóharangját. Ám Trump első ciklusához képest jövőre komolyabb kihívásokkal fog szembenézni gazdasági, valamint bel- és külpolitikai fronton egyaránt, cserébe viszont a kormányában kisebb ellenállásba ütközhetnek a javaslatai hű szövetségeseinek és részletes terveiknek hála – bár ebből a szempontból a Kongresszus más tészta. Mi több, az amerikai gazdasági és médiaelit szintén másképp kezd viszonyulni hozzá, noha világszerte már többé-kevésbé kiismerték Trump működését, akit az örökségének bebiztosítása is foglalkoztathat második ciklusa során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×