Krisztián Róbert, a társaság vezérigazgató-helyettese hozzátette: tavaly a logisztikai és a beszállítói láncokban bekövetkezett szakadás (itt elsősorban a félvezető hiányra kell gondolni), valamint az energiaárak és az alapanyagárak jelentős emelkedése miatt a Magyar Suzuki Zrt. nyeresége az egy évvel korábbihoz képest a felére csökkent, így 22,7 millió eurót tett ki.
Elmondta, hogy a teljes eladás 88 százalékát, csaknem 114 ezer autót 123 országba exportálták.
Egyúttal jelezte, az esztergomi gyárban a Suzuki Vitara és az S-cross modelljét gyártják, míg előbbi külföldön, utóbbi Magyarországon volt nagyon népszerű.
Kiemelte, hogy 7. éve őrzik piacvezető pozíciójukat Magyarországon az új autók eladásában: tavaly csaknem 12,5 százalékos piaci részesedést értek el mintegy 14 ezer regisztrált új autóval. Ez azt jelenti, hogy 2022-ben minden 8. új autó Suzuki logóval került forgalomba az országban - mondta.
Arra is kitért, hogy a tavaly forgalomba helyezett mintegy 14 ezer Suzuki közül csaknem 6800 személyautó céges és intézményi ügyfelekhez került, amivel a márka a 4. helyet foglalja el a flottaértékesítők mezőnyében.
Az idei évről elmondta: folyamatosan figyelik és elemzik a piaci helyzetet, ezért a teljes magyarországi újautópiac 5-6 százalékos csökkenésével számolnak az idén 2022-höz képest. Ugyanakkor bíznak abban, hogy az év második felére az infláció és a kamat csökkenésével konszolidálódik annyit a piac, hogy "az új autók értékesítése itthon is magára találhat" - fogalmazott Krisztián Róbert.
A vállalat vezérigazgató-helyettese közölte, az Esztergomban gyártott modellekre globálisan folyamatosan magas az igény, ezért növelik a gyártási kapacitást a gyártósor gyorsításával és a létszám növelésével.
Idén a Magyar Suzuki Zrt.-nél a tervek szerint 168 ezer autót gyártanak, így 2021-hez képest csaknem 50 százalékkal növelik a cég termelési volumenét.
Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy a Magyar Suzuki Zrt.-nél most 3200-an dolgoznak, a létszámot 2022 év eleje és 2023 májusa között már 400-zal növelték. Az idén augusztus-szeptemberig további 178 munkavállaló felvételét tervezik.
A cégnél a foglalkoztatás három pillérre épül: saját állomány, munkaerőkölcsönzés és harmadik országbeli dolgozók foglalkoztatása. Utóbbiaknál egyelőre 161 indai kollégával dolgoznak együtt - őket a cég saját állományba vette, idén viszont munkaerőkölcsönző cégen keresztül fogadnak még 55 embert a Fülöp-szigetekről. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a harmadik országból érkezők a létszám 7-8 százalékát adják.
Maszato Acumi (Atsumi Masato), a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy a Suzuki 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne működni a világ minden táján. Az iparág és a vevői igények folyamatos változására reagálva hamarosan a világon mindenhol elérhetőek lesznek a Suzuki teljesen elektromos meghajtású autói. Az európai piacon várhatóan 2025 március 31-ig jelenik meg a márka első teljesen elektromos járműve, amit 2030-ig további 4 modell követ.
"Célunk, hogy az új típusok fejlesztésébe, későbbi gyártásába az esztergomi gyár is bekapcsolódjon. ... Azért dolgozunk, hogy a jövőben is magas minőségű, biztonságos és megfizethető termékeket, illetve szolgáltatásokat nyújtsunk" - fogalmazott a vezérigazgató.
A helyszínen kiadott közlemény szerint a Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően mintegy 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.