Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Kémények az esztergomi Suzuki-gyárban 2020. március 18-án. A Magyar Suzuki Zrt. vezetése 2020. március 23-tól április 3-ig leállítja az esztergomi gyártást. A tervezett leállás 3200 dolgozót érint.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Rengeteg számmal állt elő az esztergomi Suzuki-gyár

A Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyára 2022-ben 129 022 autót gyártott, ez éves szinten 20 százalékos növekedés, az értékesítés nettó árbevétele 22,3 százalékkal, 2,144 milliárd euróra emelkedett - mondták el a cég vezetői csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

Krisztián Róbert, a társaság vezérigazgató-helyettese hozzátette: tavaly a logisztikai és a beszállítói láncokban bekövetkezett szakadás (itt elsősorban a félvezető hiányra kell gondolni), valamint az energiaárak és az alapanyagárak jelentős emelkedése miatt a Magyar Suzuki Zrt. nyeresége az egy évvel korábbihoz képest a felére csökkent, így 22,7 millió eurót tett ki.

Elmondta, hogy a teljes eladás 88 százalékát, csaknem 114 ezer autót 123 országba exportálták.

Egyúttal jelezte, az esztergomi gyárban a Suzuki Vitara és az S-cross modelljét gyártják, míg előbbi külföldön, utóbbi Magyarországon volt nagyon népszerű.

Kiemelte, hogy 7. éve őrzik piacvezető pozíciójukat Magyarországon az új autók eladásában: tavaly csaknem 12,5 százalékos piaci részesedést értek el mintegy 14 ezer regisztrált új autóval. Ez azt jelenti, hogy 2022-ben minden 8. új autó Suzuki logóval került forgalomba az országban - mondta.

Arra is kitért, hogy a tavaly forgalomba helyezett mintegy 14 ezer Suzuki közül csaknem 6800 személyautó céges és intézményi ügyfelekhez került, amivel a márka a 4. helyet foglalja el a flottaértékesítők mezőnyében.

Az idei évről elmondta: folyamatosan figyelik és elemzik a piaci helyzetet, ezért a teljes magyarországi újautópiac 5-6 százalékos csökkenésével számolnak az idén 2022-höz képest. Ugyanakkor bíznak abban, hogy az év második felére az infláció és a kamat csökkenésével konszolidálódik annyit a piac, hogy "az új autók értékesítése itthon is magára találhat" - fogalmazott Krisztián Róbert.

A vállalat vezérigazgató-helyettese közölte, az Esztergomban gyártott modellekre globálisan folyamatosan magas az igény, ezért növelik a gyártási kapacitást a gyártósor gyorsításával és a létszám növelésével.

Idén a Magyar Suzuki Zrt.-nél a tervek szerint 168 ezer autót gyártanak, így 2021-hez képest csaknem 50 százalékkal növelik a cég termelési volumenét.

Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy a Magyar Suzuki Zrt.-nél most 3200-an dolgoznak, a létszámot 2022 év eleje és 2023 májusa között már 400-zal növelték. Az idén augusztus-szeptemberig további 178 munkavállaló felvételét tervezik.

A cégnél a foglalkoztatás három pillérre épül: saját állomány, munkaerőkölcsönzés és harmadik országbeli dolgozók foglalkoztatása. Utóbbiaknál egyelőre 161 indai kollégával dolgoznak együtt - őket a cég saját állományba vette, idén viszont munkaerőkölcsönző cégen keresztül fogadnak még 55 embert a Fülöp-szigetekről. Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a harmadik országból érkezők a létszám 7-8 százalékát adják.

Maszato Acumi (Atsumi Masato), a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója ismertette, hogy a Suzuki 2050-re karbonsemleges üzemekkel és termékportfólióval szeretne működni a világ minden táján. Az iparág és a vevői igények folyamatos változására reagálva hamarosan a világon mindenhol elérhetőek lesznek a Suzuki teljesen elektromos meghajtású autói. Az európai piacon várhatóan 2025 március 31-ig jelenik meg a márka első teljesen elektromos járműve, amit 2030-ig további 4 modell követ.

"Célunk, hogy az új típusok fejlesztésébe, későbbi gyártásába az esztergomi gyár is bekapcsolódjon. ... Azért dolgozunk, hogy a jövőben is magas minőségű, biztonságos és megfizethető termékeket, illetve szolgáltatásokat nyújtsunk" - fogalmazott a vezérigazgató.

A helyszínen kiadott közlemény szerint a Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően mintegy 10 000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Címlapról ajánljuk
Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Vinkó József: én is megdöbbentem, milyen titkokat, rejtett történeteket mutatnak Budapest egyes gasztrohelyei

Nagyon is létezik gasztroturizmus – mondta Vinkó József, a Magyar Konyha magazin főszerkesztője az InfoRádió Aréna című műsorában, és felhívta a figyelmet újonnan összeállított gasztroséta helyekre. Beszélt arról is, hogy a hozzánk látogató külföldiek hetven százaléka milyen ételt keres, és hogy leáldozik-e a fine dining csillaga. Megtudhattuk tőle azt is, miért „házasítják” a japán és a perui konyhát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Budapest így kerüli meg a kormányt a nemzetközi színtéren

Bár a diplomácia hagyományosan elsősorban nemzetállami feladatként jelenik meg, az utóbbi évtizedekben számos más szereplő – például civil szervezetek, vállalatok, multinacionális intézmények, valamint települési és területi önkormányzatok – is aktívan részt vesz a nemzetközi kapcsolatok alakításában. Az önkormányzatok így saját nemzetközi hálózataik révén bővítik mozgásterüket, tanulnak egymástól, átveszik egymás bevált gyakorlatait, és cserélnek közpolitikai modelleket. Az önkormányzati, vagy más néven szubnacionális diplomácia azt jelenti, hogy a nemzeti kormányok alatti közigazgatási egységek közvetlenül létesítenek és ápolnak külföldi partnerkapcsolatokat. Budapest esetében is az figyelhető meg, hogy az elmúlt években egyre határozottabban lép fel önálló, saját útját járó szereplőként a nemzetközi porondon.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×